October 5,
2012–January 23,
2013
Surveying the Spanish
master’s oeuvre from 1904 to 1971, Picasso
Black
and White examines the artist’s lifelong
exploration of a
black-and-white
palette through 118
paintings, sculptures, and works on
paper.
Picasso’s deceptively
simple use of isolated black, white, and gray hues
belies
the
extraordinary complexity and power of these expressive works, which
purge
color in order to highlight their formal structure. The exhibition
traces
the
artist’s unique vision
thematically throughout his
whole body of
work, including early
monochromatic blue and rose
paintings,
gray-toned Cubist canvases, elegant and
austere
neoclassical
portraits and nudes, Surrealist-inspired figures, forceful
and
somber scenes depicting the atrocities of war, allegorical still lives,
vivid
interpretations of art-historical masterpieces, and the electric,
highly
sexualized
canvases of Picasso’s last years.
This exhibition is sponsored by Bank of America.
Pablo
Picasso,
The Milliner's Workshop (
Atelier
de la modiste), Paris,
January
1926. Oil on canvas, 172 x 256 cm. Musée
national d’art
moderne/Centre de création industrielle, Centre Pompidou, Paris, Gift
of the artist, 1947. © 2012 Estate of Pablo Picasso/Artists Rights Society
(ARS),
New York. Photo: CNAC/MNAM/Dist. Réunion des Musées
Nationaux/Art
Resource,
NY
Major support is provided by the
Picasso Black and White
Leadership Committee: Christina and Robert C. Baker, Chairs;
Acquavella Galleries; The Aaron I.
Fleischman Foundation; Gagosian Gallery; J. Ira and Nicki Harris Foundation; The Lauder
Foundation—Leonard and Evelyn Lauder Fund; Phyllis and William Mack;
Nancy C. and Richard R. Rogers; Stephen and Nan Swid; and Patricia and George Weiss.
Additional support is provided by the National Endowment for the Arts,
the Blanche and Irving Laurie Foundation, and the Juliet Lea Hillman
Simonds Foundation.
This
exhibition is supported by an indemnity from the Federal Council on
the Arts and the Humanities.
--------------------------------traduzido via google
Pablo Picasso, Oficina A chapelaria (Atelier de la costureira ), Paris, janeiro de 1926. Óleo sobre tela, 172 x 256 cm. Musée National d'Art Moderne / Centre de Création Industrielle, Centre Pompidou, Paris, presente do artista, 1947. © 2012 Imóveis de Pablo Picasso / Direitos Artistas Society (ARS), New York. Foto: CNAC / MNAM / Dist. Reunião des Musées Nationaux / Art Resource, NY
de 05 de outubro de 2012, até janeiro 23, 2013
Levantamento da obra do mestre espanhol 1904-1971, Picasso preto e branco examina exploração ao longo da vida do artista de uma paleta de preto-e-branco através de 118 pinturas, esculturas e obras sobre papel.
Utilização extremamente simples de Picasso de isolado preto, branco e tons de cinza desmente a extraordinária complexidade e poder destas obras expressivas, que cor purga, a fim de realçar a sua estrutura formal. A exposição traça visão única do artista tematicamente por todo o corpo inteiro de trabalho, incluindo início monocromático azul e pinturas rosa, telas cinza com tons cubistas, elegante e austeros retratos neoclássicos e nus, de inspiração surrealista e figuras, cenas fortes e sombrias que retratam as atrocidades da guerra, alegóricas vidas ainda, interpretações vivas da arte-históricas obras-primas, e os elétricos, telas altamente sexualizadas dos últimos anos de Picasso.
Esta exposição é patrocinada pelo Bank of America. maior apoio é fornecido pelo Picasso Preto e Branco do Comitê de Liderança: Christina e Robert C. Baker, cadeiras; Galerias Acquavella; I. O Aaron Fleischman Foundation; Gagosian Gallery; J. Ira e Nicki Harris Fundação; A Fundação Lauder-Leonard e Evelyn Lauder Fundo; Phyllis e William Mack; Nancy C. e Richard R. Rogers, Stephen e Nan Swid;. e Patrícia e George Weiss apoio adicional é fornecido pelo National Endowment for the Arts, as Blanche e Irving Laurie Foundation, e a Julieta Lea Hillman Foundation Simonds. Esta exposição é apoiada por uma indenização do Conselho Federal para as Artes e as Humanidades.
fonte:
Nenhum comentário:
Postar um comentário