Ouvir o texto...

terça-feira, 2 de fevereiro de 2016

Paintings of Armenian Life by Jean Baptiste Vanmour (1671 – 1737).

Jean Baptiste Vanmour was a Flemish-French painter, remembered for his detailed portrayal of life in the Ottoman Empire during the Tulip Era and the rule of Sultan Ahmed III. As such he has also captured Armenian life within the Ottoman empire of the era in some of his paintings bellow:
Armenian Wedding by Jean Baptiste Vanmour (1720 – 1737)

An Armenian wedding procession makes its way to the church. First are the musicians. They are followed by the bridegroom, accompanied by a young man with a sabre. Then come the groom’s father, priest, and women of the party, including the bride dressed in red. Candle bearers walk before the bride and the groom; the couple will keep the candles after the marriage.



source: The Dutch Imperial Museum (Rijksmuseum)
Party of Armenians Playing Cards, Jean Baptiste Vanmour (1720 – 1737)

Men and women while away the evening playing cards. The atmosphere is informal: the man in the foreground shows keen interest in his dining partner. As in Vanmour other ‘Turkish’ paintings, he accurately documented the details of the clothing, such as the fur-trimmed coats typically worn by Armenian men.



source: The Dutch Imperial Museum (Rijksmuseum)

The Conversation by Jean Baptiste Vanmour (1720 – 1737)

Here Vanmour displays an Armenian interior of women drinking coffee with an Armenian gentlemen. According to some source this painting is labeled “Armenian women drinking coffee in an interior”.



Armenian women embroidering by Jean Baptiste Vanmour (1720 – 1737)

Women embroidering in an interior. This painting is located in a museum in Istanbul (Turkey), there it is labeled simply as “Women embroidering”, however some sources describe it as “Armenian women embroidering”.



Jean Baptiste Vanmour had created several other paintings of Armenians from the Ottoman era, including an Armenian architect, a noblemen with his son etc… but I couldn’t find any high quality images of these paintings so I’m not going to share them here right now. Perhaps in the future when I’ve located better quality images of these painting I’ll make sure to share them with you!



fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti


Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

A cultura é o único antídoto que existe contra a ausência de amor.

Vamos compartilhar.




06В колекції представлені твори різних видів декоративно-прикладного мистецтва країн Сходу і Південно-Східної Азії 19-20ст.. --- Coleção 06V apresenta obras de vários tipos de artes e ofícios do Oriente e do Sudeste Asiático 19-20st. --- 06V collection features works of various kinds of arts and crafts of East and Southeast Asia 19-20st.

Мистецтво країн Сходу
Кольцова Н. А.
Ст. науковий співробітник
науково-експозиційного відділу музею


Здавна головне місце в розвитку порцеляново-фаянсового виробництва на Сході належало Китаю, в минулому могутньої імперії з багатою національною культурою і стійкими художніми традиціями. В колекції музею зберігаються дві китайські вази з порцелянової маси, які виконані у техніці «кракле» і декоровані барельєфними зображеннями драконів, що грають з перлиною.

Однією із популярних галузей прикладного мистецтва Китаю було різьблення по кістці. У вітрині подані витончені жіночі фігурки і статуетка молодого Конфуція, що вирізані з кістки. Різновидом різьблення по каменю є виготовлення тушечниць – самобутньої творчості, що розвивалася пліч-о-пліч із мистецтвом каліграфії і живопису.

Багатовіковий досвід обробки бронзи визначив високу якість виконання китайської металопластики. Привертають увагу фігурки божеств буддистського пантеону, що відзначаються суворою традиційністю іконографії і мініатюрністю форм.

Довгий час залишаючись під впливом китайської середньовічної кераміки, Японія лише у 17ст. налагодила своє виробництво порцеляново-фаянсової продукції. Гармонічне сполучення простої форми і невигадливого декору японських керамічних посудин міцно пов’язане з філософією Дзен, яка є основою традиційної чайної церемонії. В колекції знаходиться звичайний набір предметів для чайної церемонії: невеликий круглий чайник і маленькі чашки без ручок, що вкриті вохристою поливою з характерним ефектом зеленуватих патьоків. На рубежі 19-20ст.

Kit-1Японія збільшує експорт своєї кераміки в Європу, що цілком пояснюється «японською модою» і захопленням Сходом у Старому Світі, який втомився від класики і невдалих імітацій художніх творів минулого. Велике поширення і популярність у цей час набули вироби майстерень японського князівства Сацума. Декілька зразків сацумської кераміки відрізняються різноманіттям декору: поліхромією зображених багатофігурних жанрових сцен, які прикрашають стінки посудин, використанням позолоти.

За всіх часів в Індії успішно розвивалося мистецтво обробки металів. Прикладом тому служать чудові зразки індійської металопластики. У колекції нашого музею знаходяться дві мідні вази, які покриті темним лаком, основи яких виготовлені у виді капітелі індійської храмової колони.

Невелика збірка творів декоративно-прикладного мистецтва країн Сходу і Південно-Східної Азії дає уявлення про найбільш яскраві і своєрідні культури світу.



-
http://artmuseum.ks.ua/krayiny-shodu






--br via tradutor do google
Coleção 06V apresenta obras de vários tipos de artes e ofícios do Oriente e do Sudeste Asiático 19-20st.

Arts of the East
Koltsov N.
Art. Investigador
exposição científica do departamento de museu



Ele tem sido o lugar mais importante no desenvolvimento da produção de porcelana faiança no Oriente pertencia a China último império poderoso com uma rica cultura e tradições artísticas nacionais sustentáveis. A coleção do museu manteve dois vasos de porcelana chinesa com massas que são feitas na técnica de "Crackle" e decorados com imagens em baixo-relevo de dragões brincando com uma pérola.

Uma das artes populares campos China foi esculpindo osso. A mostra apresentou figuras femininas graciosas e jovem estátua de Confúcio que esculpidas em osso. Uma variedade de escultura em pedra está fazendo tushechnyts - a arte original, que se desenvolveram lado a lado com a arte da caligrafia e pintura.

Séculos de experiência em lidar com bronze identificou a alta qualidade de metal plástico chinês. Atraia a atenção panteão de divindades budistas figuras que marcaram as formas e iconografia tradicional em miniatura rigorosos.

Longo tempo restante sob a influência da cerâmica chinesa do Japão medieval apenas no século 17. ajustado sua produção de produção de porcelana-faiança. A combinação harmoniosa de formas simples e decoração despretensiosa vasos de cerâmica japonesas fortemente associada com a filosofia Zen que é a base da tradicional cerimônia do chá. A coleção é um conjunto padrão de objetos para a cerimônia do chá: bule e pequenas xícaras pequenas redondas sem alças que são cobertas com efeito ocre esmalte com um raias esverdeado característico. Na virada do 19-20st.

Kit-1Yaponiya aumentou suas exportações de cerâmica na Europa que explica totalmente a "moda japonesa" East e deleite no Velho Mundo que estão cansados ​​dos clássicos e imitações mal sucedidas de obras de arte do passado. Generalizada e popularidade neste momento adquiridos produtos oficinas de japonês Satsuma Principado. Várias amostras satsumskoyi diferente variedade de cerâmica decoração: policromada multifigured cenas de gênero representados que adornam as paredes dos vasos, usando ouro.

Em todos os tempos na Índia desenvolveu com sucesso a arte de processamento de metais. Um exemplo é os exemplos notáveis ​​de metalpalstic indiano. A coleção de nosso museu são dois vasos de bronze são cobertos com verniz escuro, bases que são feitos sob a forma de capitais de colunas do templo indiano.


Uma pequena coleção de artes e ofícios do Oriente e do Sudeste Asiático, dá uma ideia da cultura mais vibrante e distintivo da paz.




--in via tradutor do google
06V collection features works of various kinds of arts and crafts of East and Southeast Asia 19-20st.

Arts of the East
Koltsov N.
Art. Researcher
scientific exposition of the museum department



It has long been the most important place in the development of porcelain-faience production in the East belonged to China last powerful empire with a rich culture and sustainable national artistic traditions. The museum collection kept two Chinese porcelain vases with masses that are made in the technique of "Crackle" and decorated with bas-relief images of dragons playing with a pearl.

One of the popular arts fields China has been carving bone. The showcase presented graceful female figures and young Confucius statue that carved out of bone. A variety of stone carving is making tushechnyts - original art, which developed side by side with the art of calligraphy and painting.

Centuries of experience handling bronze identified the high quality of Chinese metal plastic. Attract attention pantheon of Buddhist deities figures that marked the strict traditional iconography and miniature forms.

Long time remaining under the influence of Chinese ceramics of medieval Japan only in the 17th century. adjusted its production of porcelain-faience production. The harmonious combination of simple forms and unpretentious decor Japanese ceramic vessels strongly associated with Zen philosophy that is the basis of the traditional tea ceremony. The collection is a standard set of objects for the tea ceremony: teapot and small round small cups without handles that are covered with ocher glaze effect with a characteristic greenish streaks. At the turn of the 19-20st.

Kit-1Yaponiya increased its exports of ceramics in Europe that fully explains the "Japanese fashion" East and delight in the Old World who are tired of the classics and unsuccessful imitations of works of art of the past. Widespread and popularity at this time acquired products workshops of Japanese Satsuma Principality. Several samples satsumskoyi different variety of ceramics decoration: polychrome multifigured depicted genre scenes that adorn the walls of vessels, using gold.

At all times in India successfully developed art of processing metals. An example is the remarkable examples of Indian metalpalstic. The collection of our museum are two brass vases are covered with dark varnish, bases which are made in the form of the capitals of Indian temple columns.


A small collection of arts and crafts of East and Southeast Asia gives an idea of ​​the most vibrant and distinctive culture of peace.

Biblioteca de NY disponibiliza fotos raras do Brasil, gravuras, recortes e documentos raros do Brasil imperial que caíram em domínio público.


Há uns dias, a NYPL [Biblioteca Pública de Nova York], biblioteca mais famosa e filmada do mundo, na 5ª Avenida, disponibilizou online fotos, recortes e gravuras raras do Brasil do século 19.

Faz parte de um dos maiores projetos de digitalização de acervo já realizados.

O NYPL LABS adicionou mais de 180 mil itens.

Do Brasil, estão as fotos do livro The Negro in the New World [do explorador britânico Sir Harry Johnston, publicado em Londres em 1910, e citado por Gilberto Freyre em Casa Grande e Senzala] e fotos tiradas depois da abolição da escravatura.







Outro item é o Livro de Figurinos do Exército Imperial Brasileiro de 1866, documento do exército que pertencia ao médico holandês H. J. Vinkhuijzen, colecionador de uniformes militares [dica do Global Voices].


index (3)



fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti


Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

A cultura é o único antídoto que existe contra a ausência de amor.


Vamos compartilhar.