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terça-feira, 5 de setembro de 2017

Museum of Underwater Archaeology at Bodrum Castle, Turkey. - Museu de Arqueologia Subaquática no Castelo de Bodrum, Turquia.

Ancient Greek pottery, due to its relative durability, comprises a large part of the archaeological record of ancient Greece, and since there is so much of it (over 100,000 vases are recorded in the Corpus vasorum antiquorum), it has exerted a disproportionately large influence on our understanding of Greek society. The shards of pots discarded or buried in the 1st millennium BC are still the best guide available to understand the customary life and mind of the ancient Greeks. There were several vessels produced locally for everyday and kitchen use, yet finer pottery from regions such as Attica was imported by other civilizations throughout the Mediterranean, such as the Etruscans in Italy. There were various specific regional varieties, such as the South Italian ancient Greek pottery.

Throughout these places, various types and shapes of vases were used. Not all were purely utilitarian; large Geometric amphorae were used as grave markers, kraters in Apulia served as tomb offerings and Panathenaic Amphorae seem to have been looked on partly as objets d’art, as were later terracotta figurines. Some were highly decorative and meant for elite consumption and domestic beautification as much as serving a storage or other function, such as the krater with its usual use in diluting wine.

Earlier Greek styles of pottery, called "Aegean" rather than "Ancient Greek", include Minoan pottery, very sophisticated by its final stages, Cycladic pottery, Minyan ware and then Mycenaean pottery in the Bronze Age, followed by the cultural disruption of the Greek Dark Age. As the culture recovered Sub-Mycenaean pottery finally blended into the Protogeometric style, which begins Ancient Greek pottery proper.

The rise of vase painting saw increasing decoration. Geometric art in Greek pottery was contiguous with the late Dark Age and early Archaic Greece, which saw the rise of the Orientalizing period. The pottery produced in Archaic and Classical Greece included at first black-figure pottery, yet other styles emerged such as red-figure pottery and the white ground technique. Styles such as West Slope Ware were characteristic of the subsequent Hellenistic period, which saw vase painting's decline.
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Amphorae designed for marine transport, taken from shipwrecks of the Bronze Age, on display in the Museum of Underwater Archaeology at Bodrum Castle, Turkey.



https://en.wikipedia.org/wiki/Pottery_of_ancient_Greece

Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.

Culture is not what enters the eyes and ears, 

but what modifies the way of looking and hearing.





--br via tradutor do google
Museu de Arqueologia Subaquática no Castelo de Bodrum, Turquia.

A cerâmica grega antiga, devido à sua durabilidade relativa, compreende uma grande parte do registro arqueológico da Grécia antiga, e uma vez que há muito disso (mais de 100.000 vasos são registrados no Corpus vasorum antiquorum), exerceu uma influência desproporcionalmente grande em nossa compreensão da sociedade grega. Os fragmentos de potes descartados ou enterrados no primeiro milênio aC ainda são o melhor guia disponível para entender a vida e a mente costumeira dos antigos gregos. Havia vários navios produzidos localmente para uso diário e de cozinha, mas ceras mais finas de regiões como a Ática foram importadas por outras civilizações em todo o Mediterrâneo, como os etruscos na Itália. Havia várias variedades regionais específicas, como a cerâmica grego antiga do sul da Itália.

Ao longo destes locais, foram utilizados vários tipos e formas de vasos. Nem todos eram puramente utilitários; Grandes ânforas geométricas foram usadas como marcadores graves, os piratas das Apúrias serviram como ofertas de túmulos e Panathenaic Amphorae parecem ter sido vistos parcialmente como objetos de arte, assim como figurinhas de terracota. Alguns eram altamente decorativos e significavam para o consumo de elite e embelezamento doméstico tanto quanto servir um armazenamento ou outra função, como o krater com seu uso habitual na diluição do vinho.

Os mais antigos estilos de cerâmica grego, chamados de "Egeu", em vez de "Grego antigo", incluem cerâmica minoica, muito sofisticados por suas etapas finais, Cerâmica das Cíclades, Minyan ware e então cerâmica micênica na Idade do Bronze, seguidos pela ruptura cultural do grego Idade Média, Era das Trevas. À medida que a cultura recuperava a cerâmica sub-micênica finalmente misturada no estilo protogeométrico, que começa a cerâmica grego antiga propriamente dita.

A ascensão da pintura de vaso viu uma crescente decoração. A arte geométrica na cerâmica grega era contígua com o fim da Era das Trevas e Grécia Arcaica, que viu o surgimento do período de Orientação. A cerâmica produzida na Grécia Arcaica e Clássica, incluída na primeira cerâmica de figura negra, surgiu outros estilos, como a cerâmica de figuras vermelhas e a técnica do chão branco. Estilos como West Slope Ware eram característicos do período helenístico subseqüente, que viu o declínio da pintura de vaso.
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Amphorae projetada para o transporte marítimo, retirada dos naufrágios da Idade do Bronze, exibida no Museu de Arqueologia Subaquática no Castelo de Bodrum, na Turquia.







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