Ouvir o texto...

terça-feira, 21 de fevereiro de 2017

British Museum, The Great Dish from the Mildenhall treasure. - #edisonmariotti - British Museum, 0 grande prato do tesouro de Mildenhall.

British Museum, The Great Dish from the Mildenhall treasure


The most famous object in the Mildenhall treasure is the large, highly decorated circular platter usually known as the Great Dish or Oceanus Dish. The Mildenhall treasure is one of the most important collections of late-Roman silver tableware from the Roman Empire. It was found in Suffolk, eastern England, in January 1942 or '43.

The fine decoration on the dish is worked in low relief and engraved line on the front surface of the silver. The subject matter alludes to the worship and mythology of Bacchus on land and in the sea. The staring face in the centre represents Oceanus (god of the sea) with dolphins in his hair and a beard formed of seaweed fronds. The inner circle, bordered by scallop shells, consists of sea nymphs riding mythical marine creatures, a seahorse, a triton, a sea stag and a ketos, a dragon-like sea monster. 

The wide outer frieze features Bacchus (god of wine) holding a bunch of grapes and a thyrsus and resting a foot on his panther. He leads a celebration of music, dancing and drinking in his honour. The participants include the hero Hercules, overcome by the consumption of wine, the goat-legged god Pan, and various satyrs (male attendants) and maenads (female devotees of Bacchus).

Bacchic imagery had a long history in Greek and Roman art, and this example, on a magnificent silver dish, is one of the finest to survive from the late-Roman period.

About. 
The Roman Empire was the post-Republican period of ancient Rome. 

As a polity it included large territorial holdings around the Mediterranean Sea in Europe, Northern Africa, and Western Asia ruled by emperors. 

From the accession of Caesar Augustus to the military anarchy of the 3rd century, it was a principate with Italy as metropole of the provinces and the city of Rome as sole capital. 

After the military crisis, the empire was ruled by multiple emperors who shared rule over the Western Roman Empire and over the Eastern Roman Empire. 

Rome remained the nominal capital of both parts until AD 476, when the imperial insignia were sent to Constantinople, following the capture of Ravenna by the barbarians of Odoacer and the subsequent deposition of Romulus Augustulus. 

The adoption of Christianity as the state church of the Roman Empire in AD 380 and the fall of the Western Roman Empire to Germanic kings conventionally marks the end of Classical antiquity and the beginning of the Middle Ages.

About: The Great Dish.
Título: The Great Dish from the Mildenhall treasure
Data de criação: 300/399
Dimensões físicas: Diameter: 605.00mm; Weight: 8256.00g
Link externo: British Museum collection online
Technique: engraved; low relief
Subject: mammal; satyr; dance; monster; classical mythology; triton; classical deity
Registration number: 1946,1007.1
Place: Found/Acquired West Row
Period/culture: Romano-British
Material: silver
Copyright: Photo: © Trustees of the British Museum
Acquisition: Treasure Trove HM Treasury. From Ford, S. From Butcher, George W







--.br
 British Museum, 0 grande prato do tesouro de Mildenhall.


O objeto mais famoso do tesouro de Mildenhall é o grande prato circular altamente decorado, geralmente conhecido como Great Dish ou Oceanus Dish. O tesouro de Mildenhall é uma das coleções mais importantes de talheres de prata tardo-romana do Império Romano. Foi encontrado em Suffolk, leste da Inglaterra, em janeiro de 1942 ou 1943.

A fina decoração do prato é trabalhada em baixo relevo e linha gravada na face frontal da prata. O assunto alude ao culto e mitologia de Baco na terra e no mar. O rosto fixo no centro representa Oceanus (deus do mar) com golfinhos no cabelo e uma barba formada por folhas de algas marinhas. O círculo interno, cercado por conchas de vieiras, consiste em ninfas marinhas montando criaturas marinhas míticas, um cavalo-marinho, um tritão, um veado marinho e um cetos, um monstro marinho semelhante a um dragão.

O amplo friso externo apresenta Baco (deus do vinho) segurando um cacho de uvas e um tirso e descansando um pé em sua pantera. Ele lidera uma celebração de música, dança e bebida em sua homenagem. Os participantes incluem o herói Hércules, vencido pelo consumo de vinho, o deus Pan com pernas de bode, e vários sátiros (atendentes do sexo masculino) e mênades (devotas de Baco).

As imagens báquicas tiveram uma longa história na arte grega e romana, e este exemplo, em um magnífico prato de prata, é um dos melhores que sobreviveram do período romano tardio.

Sobre.
O Império Romano foi o período pós-republicano da Roma Antiga.

Como política, incluía grandes propriedades territoriais ao redor do Mar Mediterrâneo na Europa, norte da África e Ásia Ocidental governadas por imperadores.

Da ascensão de César Augusto à anarquia militar do século III, foi um principado com a Itália como metrópole das províncias e a cidade de Roma como única capital.

Após a crise militar, o império foi governado por vários imperadores que compartilhavam o domínio sobre o Império Romano do Ocidente e sobre o Império Romano do Oriente.

Roma permaneceu a capital nominal de ambas as partes até 476 d.C., quando as insígnias imperiais foram enviadas a Constantinopla, após a captura de Ravena pelos bárbaros de Odoacro e a subsequente deposição de Rômulo Augusto.

A adoção do cristianismo como igreja estatal do Império Romano em 380 dC e a queda do Império Romano do Ocidente para os reis germânicos marca convencionalmente o fim da antiguidade clássica e o início da Idade Média.

Sobre: ​​O Grande Prato.
Título: O Grande Prato do Tesouro de Mildenhall
Dados de criação: 300/399
Dimensões físicas: Diâmetro: 605,00mm; Peso: 8256,00g
Link externo: coleção do Museu Britânico online
Técnica: gravado; baixo-relevo
Sujeito: mamífero; sátiro; dança; monstro; mitologia clássica; tritão; divindade clássica
Número de registro: 1946,1007.1
Local: West Row encontrado/adquirido
Período/cultura: Romano-britânico
Material: prata
Copyright: Foto: © Trustees of the British Museum
Aquisição: Tesouro Trove HM Tesouro. De Ford, S. De Butcher, George W














fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti

source: 


Short LINK of this page:
LINK curto desta página:


Short LINK of TIK-TOK:
LINK curto do TIK-TOK


Short LINK of youtube:
LINK curto do YOUTUBE


Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,

mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.

--00--

Culture and knowledge are essential ingredients for society.

 Culture is not what enters through the eyes and ears,
 but what changes the way of looking and listen

  Culture and love must go together.

   Let's share.








DAVIS MUSEUM WALLS ARE PRACTICALLY EMPTY. BECAUSE? --- AS PAREDES DO DAVIS MUSEUM ESTÃO PRATICAMENTE VAZIAS. PORQUÊ?

The Davis Museum, in the state of Massachusetts, retired from its gallery, for six days (February 16-21), all works done or donated by immigrants. One of the most notable pieces removed is a portrait of George Washington, created by the Swedish immigrant Adolf Ulrik Wertmüller.



The decision implies 20 percent of the museum's entire permanent collection, and the idea is to show visitors how much immigrants contribute to American culture. The paintings were removed from display, while other objects, such as sculptures, are under a black cloak. In both cases, labels were affixed to the message "made by an immigrant" or "donated by an immigrant" in protest against Trump.


The initiative comes after the controversial executive order signed by President Donald Trump, which blocked the entry of immigrants and refugees from mostly Muslim countries.









Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,

mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.

Culture is not what enters the eyes and ears, 

but what modifies the way of looking and hearing.






O Davis Museum, no estado americano de Massachusetts, retirou da sua galeria, durante seis dias (de 16 a 21 de fevereiro), todas as obras feitas ou doadas por imigrantes. Uma das peças mais notáveis ​​removidas é um retrato de George Washington, criado pelo imigrante sueco Adolf Ulrik Wertmüller.

A decisão implica 20% de toda a coleção permanente do museu, e a ideia é mostrar aos visitantes o quanto os imigrantes contribuem para a cultura norteamericana. As pinturas foram retiradas de exibição, enquanto outros objetos, como esculturas, estão sob um manto preto. Nos dois casos, foram coladas etiquetas com a mensagem “feito por um imigrante” ou “doado por um imigrante” sob forma de protesto contra Trump.

A iniciativa do museu vem na sequência da polémica ordem executiva assinada pelo Presidente Donald Trump, que bloqueou a entrada de imigrantes e refugiados provenientes de países maioritariamente muçulmanos.