terça-feira, 3 de outubro de 2017

Alexander Andreyevich Ivanov - collaboration: Memnune P. Batur - Alexander Andreyevich Ivanov

Alexander Andreyevich Ivanov (Russian: Александр Андреевич Иванов; July 28, 1806 - July 15, 1858) was a Russian painter who adhered to the tradition of neoclassicism already in decline, but found little sympathy among his contemporaries.

Born in St. Petersburg, Ivanov studied together with Karl Briullov at the Imperial Academy of Arts with his father, Andrey A. Ivanov. He spent most of his life in Rome, where he became friends with Gogol and succumbed to the influence of the Nazarenes. He was called "the master of a work", for it took him 20 years to complete his magna, The Apparition of Christ before the People (1837-57), currently in the Tretyakov Gallery in Moscow.

Critical judgment on Ivanov would improve in the next generation. Some of the numerous sketches he had prepared for The Apparition were recognized as works of art in their own right. The most comprehensive collection of his works can be seen at the Russian Museum in St. Petersburg.

image
The Apparition of Christ before the People, 1837-57.

Alexander Andreyevich Ivanov (Russian: Александр Андреевич Иванов; July 28, 1806 - July 15, 1858) was a Russian painter who adhered to the tradition of neoclassicism already in decline, but found little sympathy among his contemporaries.

Born in St. Petersburg, Ivanov studied together with Karl Briullov at the Imperial Academy of Arts with his father, Andrey A. Ivanov. He spent most of his life in Rome, where he became friends with Gogol and succumbed to the influence of the Nazarenes. He was called "the master of a work" because it took him 20 years to complete his magna, The Apparition of Christ before the People (1837-57), [1] currently in the Tretyakov Gallery in Moscow.

Critical judgment on Ivanov would improve in the next generation. Some of the numerous sketches he had prepared for The Apparition were recognized as works of art in their own right. The most comprehensive collection of his works can be seen at the Russian Museum in St. Petersburg.






Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.

Culture is not what enters the eyes and ears, 
but what modifies the way of looking and hearing.







--br
Alexander Andreyevich Ivanov - colaboração: Memnune P. Batur 

Alexander Andreyevich Ivanov (em russo: Алекса́ндр Андре́евич Ива́нов; 28 de julho (16 de julho [EA]) de 1806 - 15 de julho (3 de julho [EA]) de 1858) foi um pintor russo que aderiu à tradição do neoclassicismo já em declínio, mas encontrou pouca simpatia entre seus contemporâneos.

Natural de São Petersburgo, Ivanov estudou juntamente com Karl Briullov na Academia Imperial de Artes com o seu pai, Andrey A. Ivanov. Ele passou a maior parte de sua vida em Roma, onde fez amizade com Gogol e sucumbiu à influência dos Nazarenos. Ele era chamado "o mestre de um trabalho", pois ele levou 20 anos para completar sua obra magna, A Aparição de Cristo diante do Povo (1837-57), atualmente na Galeria Tretyakov de Moscou.

O julgamento crítico sobre Ivanov melhoraria na geração seguinte. Alguns dos numerosos esboços que ele tinha preparado para A Aparição foram reconhecidos como obras de arte por direito próprio. A coleção mais abrangente de suas obras pode ser vista no Museu Russo em São Petersburgo.

imagem 
A Aparição de Cristo diante do Povo, 1837-57.

Alexander Andreyevich Ivanov (em russo: Алекса́ндр Андре́евич Ива́нов; 28 de julho (16 de julho [EA]) de 1806 - 15 de julho (3 de julho [EA]) de 1858) foi um pintor russo que aderiu à tradição do neoclassicismo já em declínio, mas encontrou pouca simpatia entre seus contemporâneos.

Natural de São Petersburgo, Ivanov estudou juntamente com Karl Briullov na Academia Imperial de Artes com o seu pai, Andrey A. Ivanov. Ele passou a maior parte de sua vida em Roma, onde fez amizade com Gogol e sucumbiu à influência dos Nazarenos. Ele era chamado "o mestre de um trabalho", pois ele levou 20 anos para completar sua obra magna, A Aparição de Cristo diante do Povo (1837-57),[1] atualmente na Galeria Tretyakov de Moscou.

O julgamento crítico sobre Ivanov melhoraria na geração seguinte. Alguns dos numerosos esboços que ele tinha preparado para A Aparição foram reconhecidos como obras de arte por direito próprio. A coleção mais abrangente de suas obras pode ser vista no Museu Russo em São Petersburgo.




Guimarães: House of Memory wins European Prize for Sustainable Cultural Tourism. - Guimarães: Casa da Memória vence Prémio Europeu de Turismo Cultural Sustentável.

The Casa da Memória de Guimarães project has just been awarded the second European Cultural Tourism Award by the European Cultural Tourism Network (ECTN).

The award took place in a session held in the Romanian city of Sibiu, where the 10th International Conference on Cultural Tourism in Europe took place. The Casa da Memória, which was visited in September 2016 by the ECTN Annual Congress, which took place in the territory of the Ave Intermunicipal Community (CIM Ave), received the a prize for the way in which it has recovered industrial heritage and is linked to the population and visitors, creating a cultural center that guarantees the interpretation of the history, material and immaterial heritage of Guimarães, with excellence at European level.


The House of Memory competed in the final with a further 11 competitors, after a first European selection, losing only to the Romanian project of Ecovias Culturalis having been ahead of the project Solin of Croatia and the project of recovery of the lagoons of Venice presented by the region of the Veneto.

The House of Memory reached the second place in a final that had 11 competitors, behind a Romanian initiative of Cultural Ecovias, but surpassing the project Solin, of Croatia, and another one that aims to recover the lagoons of Venice, submitted by the region of Veneto, Italy.


According to the website of the organization that awarded the prizes, this year's motto covered "Cultural Values, Diversity and Inheritance", with eight sub-themes, all of them aimed at giving greater visibility to European cultural tourism destinations, promoting the creation of a "network of contacts" between regions.



http://www.correiodominho.com/noticias.php?id=104966

Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.

Culture is not what enters the eyes and ears, 
but what modifies the way of looking and hearing.








--pt idioma original 
Guimarães: Casa da Memória vence Prémio Europeu de Turismo Cultural Sustentável.

O projecto Casa da Memória de Guimarães acaba de ser premiado com o segundo prémio Europeu de Turismo Cultural Sustentável (Destination of Sustainable Cultural Tourism) atribuído pela ECTN - European Cultural Tourism Network. 

A atribuição decorreu numa sessão realizada na cidade romena de Sibiu, onde teve lugar a 10.ª Conferência Internacional de Turismo Cultural na Europa. A Casa da Memória, que em Setembro de 2016 foi visitada pelo Congresso Anual da ECTN, o qual decorreu no território da Comunidade Intermunicipal do Ave (CIM Ave), recebeu o prémio pelo modo como recuperou património industrial e se liga à população e aos visitantes, criando um centro cultural que garante a interpretação da história, do património material e imaterial de Guimarães, com excelência a nível europeu.

A Casa da Memória concorreu na final com mais 11 competidores, após uma primeira selecção a nível europeu, perdendo apenas para o projecto Romeno de Ecovias Culturais tendo ficado à frente do projecto Solin da Croácia e do projecto de recuperação das lagoas de Veneza apresentado pela região do Veneto.

A Casa da Memória alcançou o segundo lugar numa final que contou com 11 concorrentes, ficando atrás de uma iniciativa romena de Ecovias Culturais, mas ultrapassando o projeto Solin, da Croácia, e um outro que visa recuperar as lagoas de Veneza, submetido pela região de Veneto, em Itália.


Segundo o 'site' da organização que atribuiu os prémios, o mote deste ano abrangeu "Valores Culturais, Diversidade e Herança", dispondo de oito subtemas, todos eles destinados a dar "maior visibilidade a destinos de turismo cultural europeu, promovendo a criação de uma "rede de contactos" entre regiões.

MoMA’s New Exhibit Deems YEEZY, Nike & Supreme as Museum Worthy. - A nova exposição do MoMA vê o YEEZY, a Nike & Supreme como um museu digno.

The Museum of Modern Art opened a new exhibit this morning focusing on clothing and accessories that have shaped culture throughout the years. Called “Items: Is Fashion Modern?” it’s the MoMA’s first fashion exhibit since 1944.


The exhibit traces the evolution of fashion and style throughout the years, ranging from dresses by Christian Dior, Givenchy and Coco Chanel to suits by Thom Browne, Giorgio Armani and Yohji Yamamoto.


Street fashion gets its shine too, as seen in a custom mask made from a pair of YEEZY 350 V2s, multiple sneakers like the Air Force 1, Chuck Taylor and adidas Superstar, and a projection of a Supreme box logo tee on a Hanes shirt as part of a larger presentation on graphic tees.

A good portion of “Items: Is Fashion Modern?” displays the kind of timeless garments that have an eternal appeal. Steve Jobs’s favorite Issey Miyake turtleneck is featured along with a Schott 1950s One Star Perfecto, a bright red Champion reverse weave hoodie, and an old pair of Levi’s 501 jeans. In addition to the graphic tee display, the basic Hanes white tee is also given its own space.

In conjunction with the exhibit, the MoMA Design Store has exclusive product tying into the exhibit. There’s a Champion Reverse Weave hoodie styled after the collegiate staple, a forest green Polo Ralph Lauren shirt—a reproduction of the first polo the label made–and a New Era fitted New York Yankees baseball cap with MoMA embroidery on the side.

Outside of the exhibit, there is also a revolving shoppable installation that will feature many of the brands displayed in the exhibit. Right now, New Era is selling a curved-brim adjustable version of its MoMA x Yankees cap in a wide array of colors, with future installations planned with labels like Champion.

Now check out what went down this weekend at the New York Art Book Fair.








Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.

Culture is not what enters the eyes and ears, 
but what modifies the way of looking and hearing.











--br via tradutor do google
A nova exposição do MoMA vê o YEEZY, a Nike & Supreme como um museu digno.

O Museu de Arte Moderna abriu uma nova exposição nesta manhã com foco em roupas e acessórios que moldaram a cultura ao longo dos anos. É chamado de "Artigos: é moda moderna?" É o primeiro desfile de moda do MoMA desde 1944.

A exposição traça a evolução da moda e do estilo ao longo dos anos, desde Christian Dior, Givenchy e Coco Chanel vestidos por Thom Browne, Giorgio Armani e Yohji Yamamoto.

A moda da rua também brilha, como se vê em uma máscara personalizada feita de um par de Yeezy 350 V2s, tênis múltiplos como Air Force 1, Chuck Taylor e Adidas Superstar e uma projeção de uma camiseta de logotipo Supreme Box em uma camisa de Hanes como parte de uma apresentação maior em camisetas gráficas.

Uma boa parte de "Itens: é moda moderna?" Mostra o tipo de vestuário eterno que tem um apelo eterno. O colar de cisne favorito Issey Miyake de Steve Jobs aparece junto com uma estrela perfeita de Schott de 1950, um hoodie de campeão vermelho brilhante e um velho par de jeans Levi's 501. Além da exibição de tee gráfica, a camiseta branca Hanes basic também tem seu próprio espaço.

Junto com a exposição, a MoMA Design Store possui um produto exclusivo que se junta à exposição. Há um hoodie reversível de Champion em estilo após o grampo colegial, uma camisa de Polo da Floresta Verde Ralph Lauren - uma reprodução da primeira marca de polo e uma New Era com boné de baseball New York Yankees com bordado MoMA do lado.

Fora da exposição, há também um centro de compras rotativo que contará com muitas das marcas exibidas na exposição. Neste momento, a New Era está vendendo uma versão ajustável de bordas curvas de seu boné MoMA x Yankees em uma ampla gama de cores, com instalações futuras fornecidas com etiquetas como Champion.

Agora, veja o que aconteceu neste fim de semana na New York Art Book Fair.

The Secret Garden of the Hansen - The Ordrupgaard Collection - Jacquemart-André Museum (Paris). - Le jardin secret des Hansen - La Collection Ordrupgaard - Musée Jacquemart- André (Paris). - O Jardim Secreto do Hansen - A Coleção Ordrupgaard - Museu Jacquemart-André (Paris). - 汉森公园的秘密花园 - 巴黎的Jacquemart-André博物馆(Ordrupgaard Collection)。

Before being a museum, the mansion of Les Jacquemart-André was the residence of the couple of collectors formed by André and Nélie Jacquemart, and it is therefore naturally that it receives collections originally private.


After the works of the Spanish contemporary collector Alicia Koplowitz ("The Alicia Koplowitz Collection - From Zurbarán to Rothko"), the collection of the Danish couple Hansen comes together.


At the beginning of the 20th century, it was held in their mansion in Ordrupgaard, in a gallery accessible to the public, and then converted into a museum with its legacy to the Danish State.


Its particularity stems in particular from the approach supported. Indeed, it certainly emerges from the passion for French painting but the aesthetic emotions are framed by a desire to constitute, methodically, a collection of scale comprising only masterpieces and no less than twelve for each of the great names of Corot's painting at Cézanne.


This ambition, although not entirely satisfied by the reversal of fortune, is nevertheless impressively revealed by the selection of 156 works selected by Anne-Birgitte Fonsmark, the director of the Ordrupgaard Museum.

The secret garden of the Hansen: the fine flower of impressionist and post-impressionist painting.

The visit takes place on a chono-stylistic journey like a dazzling crossing of the History of Art, from Realism to Fauvism with Impressionism in majesty, Monet of course but also Pissarro and Sisley.

In addition, the collection covers the different pictorial genres. If the one of the still life and the portrait are well represented, for the first with rarities signed Manet and Gauguin, and, for the second, with Renoir, Degas, also Gauguin with his Tahitian, Berthe Morisot (" Eva Gonzales ("La Convalescente"), reveals a tropism for the landscape with an in-between, the landscape with figures of Cezanne on the theme of bathers, canvas reproduced on the poster of the exhibition.

In addition to the Impressionist landscape, the landscape reigns supreme with two exceptional rooms, one for "nature in majesty" with Courbet, the other for "imaginary landscapes" of Gauguin with two bewitching works: "Les arbres blue "and" Paysage de Pont-Aven ".

An exhibition devoted to Gauguin's creative process - "Gauguin the Alchemist" - will soon be on view at the Grand Palais.


Photo credits: MM (More photos on La Galerie)

with the kind permission of the Jacquemart-André Museum

From September 15, 2017 to January 22, 2018





Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.

Culture is not what enters the eyes and ears, 
but what modifies the way of looking and hearing.





--fr
Le jardin secret des Hansen - La Collection Ordrupgaard - Musée Jacquemart-
André (Paris).

Avant d'être un musée, l'hôtel particulier des Jacquemart-André fut la résidence du couple de collectionneurs formé par André et de Nélie Jacquemart, et c'est donc naturellement qu'il reçoit des collections originellement privées.

Ainsi, après les oeuvres réunies par la collectionneuse contemporaine espagnole Alicia Koplowitz, ("La Collection Alicia Koplowitz - De Zurbarán à Rothko"), vient la collection du couple danois Hansen.

Celle-ci, constituée au début du 20ème siècle, était détenue dans leur manoir d’Ordrupgaard, au sein d'une galerie accessible au public, ensuite reconverti en musée avec son legs à l'Etat danois.

Sa particularité tient notamment à la démarche l'a soutenue. En effet, elle ressort certes à la passion pour la peinture française mais les émotions esthétiques sont encadrées par une volonté de constituer, de manière méthodique, une collection d'envergure ne comprenant que des chef d'oeuvres et pas moins de douze pour chacun des grands noms de la peinture de Corot à Cézanne.

Cette ambition, même s'il n'a pas été tout à fait satisfaite en raison de revers de fortune, est néanmoins révélée de manière impressionnante par le florilège de 156 oeuvres sélectionnées par Anne-Birgitte Fonsmark, la directrice du Musée Ordrupgaard.

Le jardin secret des Hansen : la fine fleur de la peinture impressionniste et post-impressionniste.

La visite se déroule selon un parcours chono-stylistique comme une éblouissante traversée de l'Histoire de l'Art, du Réalisme au Fauvisme avec l'Impressionnisme en majesté, Monet bien sûr mais également Pissarro et Sisley.

Par ailleurs, la collection couvre les différents genres picturaux. Si celui de la nature morte et du portrait sont bien représentés, pour la première avec des raretés signées Manet et Gauguin, et, pour le second, avec Renoir, Degas, également Gauguin avec ses tahitiennes, Berthe Morisot ("La femme à l'éventail), Eva Gonzalès ("La Convalescente"), se révèle un tropisme pour le paysage avec un entre-deux, le paysage avec figures de Cézanne sur le thème des baigneuses, toile reproduite sur l'affiche de l'exposition.

Ainsi, outre le paysage impressionniste, le paysage règne en maître avec notamment deux salles exceptionnelles, l'une pour "la nature en majesté" avec Courbet, l'autre pour "les paysages imaginaires" de Gauguin avec deux oeuvres envoûtantes : "Les arbres bleus" et "Paysage de Pont-Aven".

A noter qu'une exposition consacrée au processus créatif de Gauguin - "Gauguin l'alchimiste" - sera prochainement à l'affiche du Grand Palais.

Crédits photos : MM (Plus de photos sur La Galerie)

avec l'aimable autorisation du Musée Jacquemart-André


Du 15 septembre 2017 au 22 janvier 2018








--br via tradutor do google
O Jardim Secreto do Hansen - A Coleção Ordrupgaard - Museu Jacquemart-André (Paris).

Antes de ser um museu, a mansão de Les Jacquemart-André foi a residência do casal de colecionadores formado por André e Nélie Jacquemart, e é naturalmente que recebe coleções originalmente privadas.

Após as obras da colecionadora contemporânea espanhola Alicia Koplowitz ("Coleção Alicia Koplowitz - De Zurbarán a Rothko"), juntou-se a coleção do casal dinamarquês Hansen.

No início do século XX, foi realizada em sua mansão em Ordrupgaard, em uma galeria acessível ao público, e depois convertida em museu com seu legado ao Estado dinamarquês.

A sua particularidade decorre, em particular, da abordagem suportada. Na verdade, certamente surge da paixão pela pintura francesa, mas as emoções estéticas são enquadradas por um desejo de constituir, metodicamente, uma coleção de escala que compreende apenas obras-primas e não menos de doze para cada uma das Grandes nomes da pintura de Corot em Cézanne.

Esta ambição, embora não totalmente satisfeita com a reversão da fortuna, é, no entanto, impressionantemente revelada pela seleção de 156 obras selecionadas por Anne-Birgitte Fonsmark, diretora do Museu Ordrupgaard.

O jardim secreto do Hansen: a flor fina da pintura impressionista e pós-impressionista.

A visita ocorre em uma viagem chono-estilística como um cruzamento deslumbrante da História da Arte, do Realismo ao Fauvismo com o impressionismo em majestade, Monet, é claro, mas também Pissarro e Sisley.

Além disso, a coleção cobre os diferentes gêneros pictóricos. Se o da vida morta e o retrato estiverem bem representados, para o primeiro com raridades assinadas Manet e Gauguin, e, para o segundo, com Renoir, Degas, também Gauguin com seu Tahitian, Berthe Morisot (" Eva Gonzales ("La Convalescente"), revela um tropismo para a paisagem com um intermediário, a paisagem com figuras de Cézanne sobre o tema dos banhistas, tela reproduzida no cartaz da exposição.

Além da paisagem impressionista, a paisagem reina suprema com dois quartos excepcionais, um para "natureza em majestade" com Courbet, o outro para "paisagens imaginárias" de Gauguin com duas obras de feitio: "Les arbres azul "e" Paysage de Pont-Aven ".

Uma exposição dedicada ao processo criativo de Gauguin - "Gauguin the Alchemist" - estará em breve no Grand Palais.

Créditos fotográficos: MM (Mais fotos em La Galerie)
com a amável permissão do Museu Jacquemart-André

De 15 de setembro de 2017 a 22 de janeiro de 2018






--chines simplificado
汉森公园的秘密花园 - 巴黎的Jacquemart-André博物馆(Ordrupgaard Collection)。

在成为博物馆之前,Les Jacquemart-André的豪宅是由André和NélieJacquemart组建的收藏家的住所,因此自然会收到最初私有的收藏。



在西班牙当代收藏家Alicia Koplowitz(“Alicia Koplowitz系列 - 从Zurbarán到Rothko”)的作品之后,丹麦夫人Hansen的收藏聚集在一起。



在二十世纪初,它在大厦的大厦里举行,在一个可供公众使用的画廊中,然后被转换成具有丹麦国家遗产的博物馆。



其特殊性特别来自支持的方法。的确,它确实来自于对法国绘画的热忱,但是审美情绪被构成了一种愿望,即有组合地构成规模的集合,其中仅包括杰作,并且在塞尚的每一个伟大的名称Corot的绘画都不少于十二个。



这个野心虽然不完全满足于逆转财富,但是由Ordrupgaard博物馆馆长Anne-Birgitte Fonsmark选出的156件作品的选择令人印象深刻。

汉森的秘密花园:印象派和后印象主义绘画的精美花朵。

这次访问发生在一场和弦风格的旅程中,如艺术史的耀眼交叉,从现实主义到野蛮主义与威严的印象派,莫奈,还有皮萨罗和西斯利。

此外,收藏涵盖了不同的图形流派。如果静物和肖像中的一个都有很好的代表性,那么第一个与马奈和高更签约的人,第二个还有雷诺阿,德加,还有高更与他的大溪地人比尔特·莫里索(Berthe Morisot)(“伊娃冈萨雷斯Convalescente“),展现了一个中间的风景,与塞萨尼亚的人物以泳客为主题的风景,帆布转载在展览的海报上。

除了印象派风景之外,风景优雅,有两个特别的房间,一个是与Courbet的“威严的自然”,另一个是高更的“虚构的景观”,两个迷人的作品:“Les arbres blue”和“Paysage de Pont -Aven“。

一个致力于高更创意过程的展览 - “高贵炼金术士” - 即将在大皇宫上看到。


照片来源:MM(更多照片在La Galerie)

在Jacquemart-André博物馆的许可下

从2017年9月15日至2018年1月22日