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quarta-feira, 24 de janeiro de 2018

The work of photographer and filmmaker Ed van der Elsken, for the first time in Madrid. - O trabalho do fotógrafo e cineasta Ed van der Elsken, pela primeira vez em Madri.

The work of Ed van der Elsken first arrive in Madrid at a "large exhibition" organized by the Mapfre Foundation in which a "new thought" about the work of photographer, filmmaker offered and writer, a "unique" artist known for his experimental vision and socially engaged.

Van der Elsken (Amsterdam, 1925-1990) captures the mood of the four decades after World War II, explained today at a press conference Hiripsime Visser, curator of the exhibition.

The exhibition, which opens tomorrow, includes a wide selection of his photographs, models of his publications, contact sheets and sketches that allow him to better understand his methods of work.

It also covers selected excerpts from his films and slideshows like "Eye Love You" and "Simphony Tokyo".

Van der Elsken has developed much of his work on the streets of cities around the world, from Amsterdam to Paris, Hong Kong or Tokyo, looking at what he called "his" people, the "real" and "genuine" people with whom in many cases identified.

"All this stems from his enthusiastic and adventurous personality, along with his constant need to meet people," said Visser, curator of photography at the Stedelijk Museum in Amsterdam.

The artist explained, "he was one of the first of his time to approach society in a subjective way."


In addition, Visser says, he was pessimistic moments in his life when he surrounded himself with the "lost generation" of the era, following artistic and bohemian life, refusing to work, and depicting the marginal environment that evolved after war.

The "dance" of his personality that mixed "honey" and "goodness" with "depression" and introspection, stressed the Commissioner.

The exhibition, organized by the Stedelijk Museum in Amsterdam in collaboration with the Paume and Mapfre Jeu Foundation, shows that photography and film were for him two means with which to experiment and act out his own life, so that his personality is reflected both in the relationship that engages with its characters as the self-portraits.

His work, Pablo Jiménez Burillo added, director of the Mapfre Foundation Culture, mixing fiction with reality "renewing" the image in a way that fits our times.

"This exhibition is not only 'the greatest' of the artist," owns Jiménez Murillo, also includes important as his "shoot" to death, taking another step in the concept of autobiographical documentary.








Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.

Culture is not what enters the eyes and ears, 
but what modifies the way of looking and hearing.













--br via tradutor do google
O trabalho do fotógrafo e cineasta Ed van der Elsken, pela primeira vez em Madri.

O trabalho de Ed van der Elsken primeiro chegar a Madrid em um "grande exposição" organizado pela Fundação Mapfre em que um "novo pensamento" sobre o trabalho do fotógrafo, cineasta ofereceu e escritor, um artista "único" conhecido por sua visão experimental e socialmente engajada.

Van der Elsken (Amsterdam, 1925-1990) capta o humor dos quatro décadas posteriores à Segunda Guerra Mundial, explicou hoje em conferência de imprensa Hiripsime Visser, curador da exposição.

A exposição, que abre amanhã, inclui uma ampla seleção de suas fotografias, modelos de suas publicações, folhas de contato e esboços que permitem compreender melhor os seus métodos de trabalho.

Ele também abrange trechos selecionados de seus filmes e apresentações de slides como "Eye te amo" e "Simphony Tóquio".

Van der Elsken desenvolveu muito do seu trabalho nas ruas de cidades ao redor do mundo, de Amsterdão a Paris, Hong Kong ou Tóquio, olhando para o que ele chamou de "seu" povo, as pessoas "real" e "genuína" com que nos muitos casos identificados.

"Tudo isso decorre de sua personalidade entusiasta e aventureiro, juntamente com a sua constante necessidade de conhecer pessoas", disse Visser, curador de fotografia no Museu Stedelijk de Amsterdã.

O artista explicou, "ele foi um dos primeiros de seu tempo para se aproximar da sociedade, de modo subjetivo".

Além disso, Visser diz, ele era momentos pessimistas em sua vida quando ele cercou-se com a "geração perdida" da época, seguindo a vida artística e boêmia, recusando-se a trabalhar, e que retrata o ambiente marginal que evoluiu depois da guerra.

A "dança" de sua personalidade que misturava "mel" e "bondade" com "depressão" e introspecção, salientou o Comissário.

A exposição, organizada pelo Museu Stedelijk de Amesterdão em colaboração com o Paume e Fundação Mapfre Jeu de, mostra que fotografia e cinema eram para ele dois meios com os quais a experimentar e agir para fora sua própria vida, de modo que sua personalidade é reflectido tanto na relação que engata com os seus caracteres como os auto-retratos.

Sua obra, Pablo Jiménez Burillo acrescentou, diretor da Cultura da Fundação Mapfre, misturando ficção com a realidade "renovar" a imagem de uma forma que se encaixa nossos tempos.

"Esta exposição não é apenas 'o maior' do artista," possui Jiménez Murillo, inclui também importante como sua "filmar" até a morte", dando mais um passo no conceito de documentário autobiográfico.


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