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quinta-feira, 27 de outubro de 2016

There are 100 thousand euros for the idea that revolutionize museum visits. --- Há 100 mil euros para a ideia que revolucionar visitas a museus

Second edition of "Tourism Innovation Competition" is launched today by The Lisbon MBA and Tourism of Portugal. Who has the digital solution that helps improve and attract new visitors to museums?


The competition is worldwide,
but the winning solution will be implemented in Portuguese territory

The Lisbon MBA and Tourism of Portugal want to fund the idea that will improve the experience of visitors to monuments and museums and attract more people. The second edition of "Tourism Innovation Competition" is released on Thursday and the winning project will be able to receive funding up to 100 thousand euros. Finalists will present the idea at an international conference, which will take place in Lisbon in March 2017.

The Institute has sought to be a catalyst in relation to entrepreneurship and innovation as drivers decisive for success in this economic activity, increasingly global and competitive. Thus, the use of the monumental heritage and national museum in value propositions associated with the tourism it appears essential, "says Luis Araujo, President of Tourism of Portugal, in a statement.

The competition is worldwide, but the winning solution will be implemented in Portuguese territory. To Luís Araújo, the Tourism Innovation Competition will contribute "decisively to the tourist activity digitization effort" being made by the institution.

Already Anabela Possidónio, executive director of The Lisbon MBA believes that the competition will help to promote global, innovation and entrepreneurship. "We want innovation and entrepreneurship can contribute to increasing the country's competitiveness in this increasingly important sector in Portugal, where it represents about 5% of GDP," he said.

In the first edition of "Tourism Innovation Competition", the winner was a Portuguese project allows you to analyze the behavior of tourists through social networks.





Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.

O tempo voa, obras de arte são para a eternidade, sem rugas!





--pt 
Há 100 mil euros para a ideia que revolucionar visitas a museus.

Segunda edição do "Tourism Innovation Competition" é lançada hoje pelo The Lisbon MBA e Turismo de Portugal. Quem tem a solução digital que permite melhorar e atrair novos visitantes a museus?

O The Lisbon MBA e o Turismo de Portugal querem financiar a ideia que permita melhorar a experiência dos visitantes de monumentos e museus e atrair mais pessoas. A segunda edição do “Tourism Innovation Competition” é lançada esta quinta-feira e o projeto vencedor vai poder receber um financiamento até 100 mil euros. Os finalistas vão apresentar a ideia numa conferência internacional, que vai acontecer em Lisboa, em março de 2017.

O Instituto tem procurado ser um catalisador, no que diz respeito ao empreendedorismo e à inovação, enquanto drivers decisivos para o sucesso nesta atividade económica, cada vez mais global e competitiva. Desta forma, a utilização do património monumental e museológico nacional nas propostas de valor associadas ao turismo afigura-se essencial”, afirma Luís Araújo, Presidente do Turismo de Portugal, em comunicado.
O concurso é mundial, mas a solução vencedora vai ser implementada em território português. Para Luís Araújo, o Tourism Innovation Competition vai contribuir “de forma decisiva para o esforço de digitalização da atividade turística” que está a ser feito pela instituição.

Já Anabela Possidónio, diretora executiva do The Lisbon MBA considera que o concurso vai contribuir para promover, a nível mundial, a inovação e o empreendedorismo. “Queremos que a inovação e o empreendedorismo possam contribuir para o aumento da competitividade do país, neste setor de importância acrescida em Portugal, onde representa cerca de 5% do PIB”, afirmou.

Na primeira edição do “Tourism Innovation Competition”, o vencedor foi um projeto de portugueses que permite analisar o comportamento dos turistas através das redes sociais.



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