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Mango enters the Metaverse with NFT artwork.
The Spanish fashion company joins the long list of brands that have taken the leap into the virtual universe. A strategic move in terms of innovation that has accelerated in recent times, given the celebration of the first edition of Metaverse Fashion Week. A virtual event, organized from March 24th to 27th in the world of Decentraland, which brought together more than 70 international brands, such as Tommy Hilfiger, Etro and Dolce&Gabbana.
In the case of Mango, the proposal materialized through an artistic initiative, making its debut on the NFT (Non-Fungible Token) market with the presentation of three works of art created together with the Argentine-Hungarian artist based in Buenos Aires. , Farkas. The virtual creations, which are already on display in the museum district of the Decentraland universe (at coordinates 13.82), coinciding with the celebration of the event, are inspired by three recognizable models of the Barcelona brand: Lupi, Cinema and Monica.
"Mango Metagirl is inspired by the concepts of trust and freedom. In the Metaverse you can be whatever you want, but the young Mango trusts herself and presents herself as in real life", explained the artist Farkas about the innovative creative proposal. , exposed in a circular open space, which houses the framed works as if it were a museum. For its elaboration, the artist used tools such as the free software Blender and collaborated with Mango's 3D product design and technology teams.
Creation of a team dedicated to the development of digital content.
"Mango's entry into the Metaverso virtual environment represents another step in strengthening the ecosystem of channels and partners on which Mango's business model is based", said the company in a statement, underlining that the project reinforces the company's commitment to digital innovation and the search for new relationship channels with its customers. "We have created a specific team dedicated to the development of digital content, to which new professionals will join in the coming months, with the idea of developing new projects in the future that will allow us to add the virtual environment to the digital and physical environment in our channel ecosystem", said Jordi Álex, Director of Technology, Data, Privacy and Security at Mango.
Founded in 1984 in Barcelona, Mango is the second largest Spanish fashion company, behind the Galician giant Inditex. Last year, the company increased its turnover by 21.3% to 2234 million euros. A consistent number that, however, fell short of the revenues obtained before the pandemic, in the amount of 2374 million euros in 2019. Present in 110 markets, the brand already has 42% of its sales on the online channel. In Metaverso, Mango follows in the footsteps of brands such as Zara with Zepeto, last November, or the young Pull&Bear chain, last week.
.br
Mango entra no Metaverse com arte NFT.
A empresa de moda espanhola junta-se à longa lista de marcas que deram o salto para o universo virtual. Um movimento estratégico em termos de inovação que se acelerou nos últimos tempos, dada a celebração da primeira edição da Metaverse Fashion Week. Um evento virtual, organizado de 24 a 27 de março no mundo da Decentraland, que reuniu mais de 70 marcas internacionais, como Tommy Hilfiger, Etro e Dolce&Gabbana.
No caso da Mango, a proposta se materializou por meio de uma iniciativa artística, fazendo sua estreia no mercado de NFT (Non-Fungible Token) com a apresentação de três obras de arte criadas em conjunto com o artista argentino-húngaro radicado em Buenos Aires. , Farkas. As criações virtuais, que já estão expostas no distrito de museus do universo Decentraland (nas coordenadas 13.82), coincidindo com a celebração do evento, são inspiradas em três modelos reconhecíveis da marca Barcelona: Lupi, Cinema e Monica.
"A Mango Metagirl é inspirada nos conceitos de confiança e liberdade. No Metaverso você pode ser o que quiser, mas a jovem Mango confia em si mesma e se apresenta como na vida real", explicou a artista Farkas sobre a proposta criativa inovadora. , exposta em um espaço aberto circular, que abriga as obras emolduradas como se fosse um museu. Para sua elaboração, o artista utilizou ferramentas como o software livre Blender e colaborou com as equipes de design e tecnologia de produtos 3D da Mango.
Criação de uma equipa dedicada ao desenvolvimento de conteúdos digitais.
"A entrada da Mango no ambiente virtual Metaverso representa mais um passo no reforço do ecossistema de canais e parceiros em que assenta o modelo de negócio da Mango", refere a empresa em comunicado, sublinhando que o projeto reforça a aposta da empresa na inovação digital e na procura de novos canais de relacionamento com seus clientes. “Criamos uma equipa específica dedicada ao desenvolvimento de conteúdos digitais, à qual se juntarão novos profissionais nos próximos meses, com a ideia de desenvolver no futuro novos projetos que nos permitam juntar o ambiente virtual ao digital. e ambiente físico em nosso ecossistema de canais", disse Jordi Álex, Diretor de Tecnologia, Dados, Privacidade e Segurança da Mango.
Fundada em 1984 em Barcelona, a Mango é a segunda maior empresa de moda espanhola, atrás da gigante galega Inditex. No ano passado, a empresa aumentou o seu volume de negócios em 21,3% para 2.234 milhões de euros. Um número consistente que, no entanto, ficou aquém das receitas obtidas antes da pandemia, no valor de 2374 milhões de euros em 2019. Presente em 110 mercados, a marca já tem 42% das suas vendas no canal online. No Metaverso, a Mango segue os passos de marcas como a Zara com a Zepeto, em novembro passado, ou a jovem cadeia Pull&Bear, na semana passada.
Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.
Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir.
A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.
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Culture and knowledge are essential ingredients for society.
Culture is not what enters through the eyes and ears,
but what changes the way of looking and listening.
Culture and love must go together.
Let's share.
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