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sábado, 8 de agosto de 2015

Taipei Palace Museum. Pinturas para apreciar. -- Admire the paintings

A pintura é um Wrangler montando um cavalo branco, liderado por um Chun preto ea linha de freio. Há Huizong (1082-1135) inscrição: "obras de arte. Han Gan, prestando homenagem Yubi" Huizong de acordo com o título, este Web autores devem ser Han Gan, é o Imperador (reinou 712-756), famoso período de pintura do cavalo. 

Do ponto de vista do estilo, Wrangler bochechas barba, alto e gordo, é a aparência bárbaro; cavalos cavalo vigoroso, é uma espécie de Regiões ocidentais. A forma, preto e branco de dois 马健硕 completo, vívido, mas a linha é fina e lisa pintada. Dinastia Tang poeta Du Fu, "Dan chumbo", tem um comentário indirecto discípulos Cao Ba Han Gan habilidades de pintura cavalo. "Mapa do Wrangler" retrata macho corpulento cavalo cavalo heróico. Figura desenho preto e branco de dois cavalos, um bolo e vestindo um véu oficial Qiu Xi, segurando uma put freio em espera. 



Esta figura linhas finas Emoção, assinale cavalo forma robusta, o corpo do cavalo escuro, com padrão de Judith Kam, mas mostra a sua aparência, as pessoas drapery densidade causou, estruturado, caneta calma, olhar vívido, puro é derivado de uma pintura no . Yuan Tang Hou imagem de "Kam", disse Han secar "carne cavalo da pintura lei Tingyun era ...... Quanto à infecção, e cor em prime." Dong Canção recipiente de vinho "Hirokawa Vídeos Postscript", disse, "Shi Chuan Han Gan que para cavalos, tempo obrigatória, orientação da superfície, em seguida, em forma de revestimento do osso." Esses registros da pintura "mapa Wrangler" pode ter refletido sobre. "mapa Wrangler" livros originais "nome pintado coleção Jane" em um quadro, deixou lá Huizong Zhao Ji de "Han Gan autêntica, homenageando Yubi" inscrição.

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Cinco Hu Atlas anel de caça (parte)
Hu anel, Fan Yang (Hebei Zhuoxian pessoa), ou para a montanha 后契丹 pessoas sobre a atividade entre 9-10 séculos. Especializou-se em homens que descrevem Khitan, onde detritos animais e prazeres da vida, são descritos como a melhor preparado. As peças retratam caçadores transportar cena de caça águia, o caráter do traje típico da Khitan. 


Quatro falcões em três cores diferentes podem ser Costin. Filial aves águia e falconidae, os bons caçadores vários tipos, que Costin foi o melhor, isto é, nas áreas Khitan de origem. Com boa caça cisne é conhecido. Cavalo parece que "rachar ouvido vomeronasal", a nuvem é uma maneira especial, no momento, de acordo com o Khitan (Liao e Jin) que criar cavalos: "...... que o nariz não está quebrado, não crack arrogante orelha perfurador de pulmão, os rumores sem tons audíveis som ....... "
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Dinastia Song (trecho)
Cui ao lado da gaivota de bambu branco
Cui Bai: China Dinastia Song do Norte pintor. Sub-palavra Ocidente. Datas desconhecidos, activas no Antepassado ao redor. Ho Leung (agora Fengyang) pessoas. Flores Trespassing bambu, penas, também mais do que o budismo pintura mural Antepassado populares sua apreciação, Art Academy Artes e Ciências prêmio, foi promovido após aguardando ordens. 


O bom desempenho de pintar flores na modalidade deserto outono e inverno pássaro Deus fez, especialmente bom derrotou a Holanda, Lu Yan e outra técnica meticulosa descrição, a imagem do real, viva e cheia de charme rústico situação Yat. Pássaro branco Cui quebrou a partir do início da dinastia Song 100 anos e está trabalhando para obter pai rico Huang Li Quan 黄家富 seu sistema pássaro padrão, novo vento aberto pintura Dinastia Song do Norte. Há "mapa dupla felicidade", "mapa pássaro frio", "bambu gaivota mapa" proferida.
"Bamboo mapa gaivota" desenhada Baiou orla contra o vento no outono, idéias e dicas de estilo são refletidas características Cui Bai.


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Canção Ye Xiao Yan, West Lake diagrama (parte)
As pessoas fazem pequena cena, cavalo classe bastante longe, em seguida, ele controla o mundo, mas não muito. Lago Oeste, em Hangzhou, província de Zhejiang, também chamado de Qiantang Lake, Sushi poema "Para o Ocidente do que o Ocidente," a sentença, porque o conhecido Lago Oeste, cercada por montanhas, há dois picos confronto entre norte e sul; Lago na União Soviética, Branco dois aterro, Jia Qing estações cenário para dez mundialmente famosa. 



Que esta descrição do livro de West Lake, rochas grande lei machado, focando caneta corante coza concisa tem charme, cenário e configuração de cor é destinado a ter bastante trabalho. Tal como "Lei Feng Sunset" após a borda montanhas com pouca luz corante Zhu Shi, crepúsculo brilho, o sol já estava se pondo. Todas as páginas e como eu estava, embora sutil, redondo limpo também multa.


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Dinastia Yuan
Huang Kung-wang nove Everest Tsui Figura
Pesado anel Aoyama com sinuosos rios claros, algumas aldeias espalhadas ao pé da montanha, como um mundo longe da agitação do mundo exterior pacífica. Esta é Huang Kung-wang para seu amigo poeta Yang Wei Zhen (-1.370), pintando convidado nova em Songjiang (agora Shanghai), perto da paisagem. Yuan Huang Kung-wang é um importante pintor de paisagens, ele e vários outros pintor amador, e em conjunto com a criar linhas de caligrafia pintou paisagens; subjetivos, atitude corações impressionista sentir reprodução natural das imagens. 



Sua motivação para pintar não mostrar para o público, mas para ter um interesse comum na pintura amigos confidente. Por exemplo, a pintura, pintando aqueles Yang Wei Zhen, a dinastia Yuan tarde, Zhejiang e Songjiang artes que admirava escritores, 1346--1348 anos, lecionou em casas particulares Songjiang para dar Huang Kung-wang presentes pintura depois de pintar o título de um poema mencionado aqui Jiufeng três ainda água de vista, que ele acha que volta para sua cidade natal de ferro Yaishan Kuaiji. 




Esta pintura, embora não colorida, mas a partir das rochas molhadas macias, vegetação cheia de vida ponto de vista, é pintado no cenário da primavera dois primeiros poema descreve.


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Durante a Dinastia Ming (trecho)
Qiu Ying Primavera casa eixo tarde
Caneta fina fina, composição e ordenada. Longe, à queima-roupa de retalhos. Crepúsculo, um passeio pedestre chega em casa tarde. Bata na porta que sabe o peso de quem segure convento piano, proprietário do cavalo, tudo explicar claramente. Alguns deles preso flores no pátio, e árvores verdes ao redor, em todos os lugares revelando primavera para a vida.


Qiu Ying (ca. 1494-1552), a palavra pai verdadeiro, o 10º Chau, as pessoas que vivem em Taicang Suzhou, bom em pintar paisagens, obras puro, mas não rígida, Decleor e impressionante pro, rico e gentil paisagem verde, Pessoas drapery fina e lisa. Qiu Ying é um dos pintores representativos da Dinastia Ming, e Shen Zhou, Wen Yin Zhengming e mais tarde ficou conhecido como o "brilhante 4", também conhecido como "The Four Portão Celestial". Shen Wen, Tang três, não só para desenhar a vitória, e acompanhado por inscrições verso, em azulejo, o Don, perto de Qiu, Qiu Ying em suas pinturas, geralmente só seção título. Qiu Ying longo ficar Suzhou. Primeiro como um pintor, mais tarde mudou para estudar pintura, professor Zhou Chen. Para vender pinturas para viver, Mogu qualificados, uma escola informal. 


Diagrama de pó de papel amarelo, colocar a caneta no papel espúrio. Bons números pintura, pássaros, paisagens, vista chão, a viagem e similares, são mais brilhantes tão belo. Seus grandes temas e puro estilo renascentista muito bem, foi adaptado às necessidades dos ricos proprietários de terras. Especialmente bom em retratos, gravar uma nova grade personalizada. Vídeos Feliz Li magro retrato, contemporâneo de professores. Pintando paisagens, como definir caneta verde Daqing Xiao Shu, humor Jane afastado, Artesanato em êxtase. Cópia de suas muitas pinturas do Sr. Chiu Ju, Zhao Canção pintura neve dura profunda.

fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti traduzido via google
Admirar as pinturas
Endereço Original: coleção Taipei Palace Museum de pinturas apreciar Autor: 980592369
Sui e Tang
Don Han Gan Wrangler Atlas (parte)

colaboração: Jane Yen




--in
Admire the paintings
Original Address: Taipei Palace Museum collection of paintings appreciate Author: 980592369
Sui and Tang
Don Han Gan Wrangler Atlas (part)
Painting is a Wrangler riding a white horse, led by a black Chun and brake line. There Huizong (1082-1135) inscription: ". Artworks Han Gan, paying homage Yubi" Huizong according to the title, this Web authors should be Han Gan, is the Emperor (reigned 712-756), famous period of painting Horse. Style point of view, Wrangler beard cheeks, high fat, is the barbarian appearance; horses vigorous horse, is a kind of Western Regions. The shape, black and white two full 马健硕, vivid, but the line is thin and smooth painted. Tang Dynasty poet Du Fu, "Dan lead," has an indirect comment disciples Cao Ba Han Gan horse painting skills. "Map of Wrangler" depicts male stout horse heroic horse. Figure black and white drawing of two horses, a bun and wearing a veil official Qiu Xi holding a brake put on hold. This figure fine lines Emotion, check horse robust, the body's dark horse, with standard Judith Kam, but shows its appearance, density drapery people caused, structured, calm pen, look vivid, pure is derived from a painting in . Yuan Tang Hou image "Kam," said Han dry "paint horse meat Tingyun law was ...... As for infection, and color on press." Dong Song wine container "Hirokawa videos postscript" said, "Gan Shi Chuan Han for horses, required time, surface orientation, and then shaped bone lining." These records paint "Wrangler map" may have reflected on. "Wrangler map" original books "name painted collection Jane" in a frame, there left Huizong Zhao Ji "Han Gan authentic, honoring Yubi" inscription.
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Five Hu Atlas hunting ring (part)
Hu ring, Fan Yang (Hebei Zhuoxian person), or mountain 后契丹 people about activity between 9-10 centuries. He specialized in men describing Khitan, where debris and animal pleasures of life, are described as the best prepared. The pieces portray hunters carry eagle hunting scene, the character of the typical costume of the Khitan. Four Hawks in three different colors can be Costin. Branch Eagle birds and falconidae, good hunters various types, which Costin was the best, i.e. in areas Khitan source. With good hunting swan is known. Horse looks like "crack vomeronasal heard," the cloud is a special way at the time, according to the Khitan (Liao and Jin) to create horses: "...... that the nose is not broken, do not arrogant crack Punch ear lung, rumors without audible tones sound ....... "
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Song Dynasty (excerpt)
Cui side of the bamboo to gull
Cui Bai: China Northern Song Dynasty painter. Sub-word West. Unknown dates, active in Ancestor around. Ho Leung (now Fengyang) people. Trespassing bamboo flowers, feathers, also more than Buddhism mural popular Ancestor your appreciation, Art Academy Arts and Sciences award, was promoted after waiting for orders. The good performance of painting flowers in the desert fall mode and bird God made winter, especially good defeated the Netherlands, Lu Yan and other meticulous technical description, the actual image, alive and full of rustic charm Yat situation. White Bird Cui broke from the beginning of the Song Dynasty 100 years and is working to get rich father Huang Li Quan 黄家富 their standard bird system, new wind open painting Northern Song Dynasty. There are "double happiness map", "cold bird map", "bamboo seagull map" made.
"Bamboo map Seagull" designed Baiou edge against the wind in autumn, ideas and style tips are reflected Cui Bai characteristics.
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Song Ye Xiao Yan, West Lake diagram (part)
People do little scene, horse class far enough, then it controls the world, but not much. West Lake in Hangzhou, Zhejiang Province, also called the Qiantang Lake, Sushi poem "For the West than the West," the sentence, because the well-known West Lake, surrounded by mountains, there are two peaks confrontation between North and South; Lake in the Soviet Union, White two embankment, Jia Qing seasons scene for ten world famous. This description of the book West Lake, rocks big ax law, focusing concise bake dye pen has charm, scenery and color setting is destined to have a lot of work. Such as "Lei Feng Sunset" after the border mountains with little dye light Zhu Shi, brightness twilight, the sun was setting. All pages and as I was, though subtle, round clean too fine.
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Yuan Dynasty
Huang Kung-wang nine Everest Tsui Figure
Heavy Aoyama ring with clear meandering rivers, some villages scattered at the foot of the mountain, like a world away from the bustle of the outside world peaceful. This is Huang Kung-wang to his friend poet Yang Wei Zhen (-1370), painting new guest in Songjiang (now Shanghai), near the countryside. Yuan Huang Kung-wang is an important landscape painter, he and several other amateur painter, and together with creating calligraphic lines painted landscapes; subjective, impressionistic attitude hearts feel natural reproduction of images. His motivation to paint not show to the public, but to have a common interest in painting confidant friends. For example, painting, painting those Yang Wei Zhen, the late Yuan Dynasty, Zhejiang and Songjiang arts admired writers, 1346--1348 years, he taught in private homes Songjiang to give Huang Kung-wang present painting after painting the title a poem mentioned here Jiufeng three still water of view, he thinks back to his hometown of iron Yaishan Kuaiji. This painting, though not colored, but from the soft wet rocks, vegetation full of life point of view, is painted in springtime scenery first two poem describes.
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During the Ming Dynasty (excerpt)
Qiu Ying spring home late axis
Fine, composition and ordered fine pen. Far, the patchwork close range. Twilight, a pedestrian promenade comes home late. Knock on the door who knows the weight of those who hold convent piano, horse owner, all clearly explained. Some of them stuck flowers in the yard, and green trees around, everywhere revealing spring into life.
Qiu Ying (ca. 1494-1552), the real father word, the 10th Chau, people living in Taicang Suzhou, good at painting landscapes, pure works, but not rigid, Decleor and impressive pro, rich and gentle green landscape, People thin, smooth drapery. Qiu Ying is one of the representative painters of the Ming Dynasty, and Shen Zhou, Wen Zhengming Yin and later became known as the "bright 4", also known as "The Four Heavenly Gate". Shen Wen, Tang three, not only to draw the victory, and accompanied by verse inscriptions, tiled, Don, near Qiu, Qiu Ying in his paintings, generally only section title. Qiu Ying long stay Suzhou. First as a painter, later he changed to study painting, professor Zhou Chen. To sell paintings to live, qualified Mogu, an informal school. Diagram of yellow paper dust, put pen to paper spurious. Good numbers painting, birds, landscapes, viewing ground, the trip and the like, are brighter so beautiful. His major themes and pure Renaissance style very well, was adapted to the needs of wealthy landowners. Especially good at portraits, record a new custom grid. Videos Happy Li slim portrait, contemporary teachers. Painting landscapes, setting green pen Daqing Xiao Shu, humor Jane away, Crafts ecstatic. Copy of his many paintings of Mr. Chiu Ju, Zhao Song painting deep hard snow.
--ch

藏畫欣賞
原文地址:台北故宮博物院藏畫欣賞作者:980592369
隋唐五代時期
唐 韓幹 牧馬圖冊(部分)
本幅畫一牧馬人騎白馬,牽一匹黑駿,並轡而行。上有宋徽宗( 1082 -1135 )題字:「韓幹真跡,丁亥御筆。」依徽宗之題,本幅作者應是韓幹,是唐玄宗( 712-756在位)時期的畫馬名家。從畫風來看,牧馬人兩腮鬍須,體格高大肥壯,是為胡人相貌;馬匹神駿雄健,屬來自西域之品種。在造形上,黑白二馬健碩豐滿,生動逼真,但在線條的描繪上卻是細緻流暢。唐代大詩人杜甫《丹青引》,曾間接評論曹霸的弟子韓幹畫馬的技巧。《牧馬圖》描繪駿馬肥碩雄駿馬的英姿。圖中畫黑白二馬,一奚官虯髻戴頭巾,手執韁緩行。此圖線條纖細遒勁,勾出馬的健壯體形,黑馬身配朱地花紋錦鞍,更示出其神采;人物衣紋疏密有致,結構嚴謹,用筆沉著,神采生動,純是從寫生中得來。元湯垕《畫鑑》說韓幹“畫馬得骨肉停勻法……至於傳染,色入兼素 ”。宋董卣《廣川畫跋》說;“世傳韓幹凡作馬,必考時日,面方位,然後定形骨毛色。”這些記載從這幅《牧馬圖》可得見其大概。《牧馬圖》原為《名繪集珍》冊中之一幀,左有宋徽宗趙佶的“韓幹真跡,丁亥御筆”題字。
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五代 胡環 出獵圖冊(部分)
胡環,范陽(河北涿縣人),或作山後契丹人,約活動於九、十世紀之間。精於描繪契丹之人馬,凡生活雜物及牲畜犬馬,都形容備盡。本幅描寫獵人攜鷹狩獵之情景,人物著典型契丹族之衣冠。四隻獵鷹中,三隻可能是不同花色的海東青。鷲鷹科及隼科之鳥類,善獵者有數種,其中以海東青為極品,產地即在契丹領域中。以善獵天鵝而聞名。馬匹似有「裂耳犁鼻」之狀,據云是當時契丹(遼金)人養育馬匹的特殊方式:「……謂鼻不破裂,則氣盛衝肺。耳不裂,則風傳而不聞音聲……」。
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宋朝時期(節選)
崔白 竹鷗圖軸
崔白:中國北宋畫家。字子西。生卒年不詳,活躍於宋神宗前後。濠梁(今安徽鳳陽)人。擅花竹、翎毛,亦長於佛道壁畫,其畫頗受宋神宗賞識,授圖畫院藝學,後升為待詔。所畫花鳥善於表現荒郊野外秋冬季節中花鳥的情態神致,尤精於敗荷、蘆雁等的描繪,手法細緻,形象真實,生動傳神,富於逸情野趣。崔白的花鳥畫打破了自宋初100年來由黃筌父子工致富麗的黃家富貴為標準的花鳥體制,開北宋宮廷繪畫之新風。有《雙喜圖》、《寒雀圖》、《竹鷗圖》等傳世。
《竹鷗圖》畫白鷗在秋季水邊逆風而行,構思及風格技巧都體現了崔白的特色。
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宋 葉肖岩 西湖十景圖(部分)
作人物小景,頗類馬遠,然其蹟世多不見也。西湖在浙江省杭州市城西,亦名錢塘湖,蘇軾詩有「欲把西湖比西子」之句,因又名西子湖,三面環山,有南北兩高峰對峙;湖中有蘇,白兩隄,四時風物清佳,以十景馳名於世。此冊即描寫西湖景色,山石以大斧劈法,著重烘染,用筆簡潔有韻緻,搆景設色取意頗工。如「雷峰夕照」之遠山後緣用淡硃稍加施染,霞光微露,已然夕陽西沉。餘諸頁亦如是,雖細微處,亦細潔圓潤。
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元朝時期
黃公望 九珠峰翠圖
重重青山環抱著清澈蜿蜒的溪流,山腳下散佈幾處村落,像是遠離世外塵囂的寧靜世界。這是黃公望為他的詩人朋友楊維禎(-1370),畫楊氏客居松江(今上海)附近的風光。黃公望是元代重要的山水畫家,他與其他幾位業餘畫家,共同創造以書法的線條描繪山水;以主觀的,寫意的態度再現心中感受的自然物象。他們作畫的動機不是為了向大眾展示,而是畫給有共同興趣的知己友人。例如這幅畫的受畫者楊維禎,是元代後期浙江與松江地區藝文人士景仰的文人,1346-1348年間,他在松江私人家中執教,得到黃公望的贈畫後,在畫上題一首詩,提到此地九峰三泖的景緻,令他遙想家鄉會稽的鐵崖山。此畫雖然不著色,但是從山石的鬆軟溼潤,草木的生意盎然來看,正是畫上兩首題詩所描述的春天的景色。
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明朝時期(節選)
仇英 春遊晚歸軸
用筆細膩精緻,構圖有序。遠、中、近景錯落有致。暮色蒼茫,一行人春遊晚歸。叩門者、挑擔者、抱琴的書僮、騎馬的主人,無不交代得清清楚楚。 院落裡探出的幾枝春花,以及周遭的樹木的嫩綠,處處透出春天的生機。
仇英(約公元1494-1552年),字實父,號十洲,江蘇太倉人,久居蘇州,擅畫山水人物,作品工整而不呆板,妍麗而不俗媚,青綠山水富麗而溫雅,人物衣紋精細而流暢。仇英是明代有代表性的畫家之一,與沈周,文徵明和唐寅被後世並稱為“明四家” ,亦稱“天門四傑”。沈、文、唐三家,不僅以畫取勝,且佐以詩句題跋,就畫格而言,唐,仇相接近,仇英在他的畫上,一般只題名款。仇英長期住蘇州。初為漆工,後改學畫,師周臣。以賣畫為生,精於摹古,不拘一家一派。粉圖黃紙,落筆亂真。善畫人物、鳥獸、山水、樓觀、舟車之類,皆秀雅鮮麗。他以廣泛的題材和工整細麗的風格,適應當時地主富商的需要。尤擅長人物畫,創歷史風俗的新格。畫風流麗纖巧,為當代人物畫的師範。畫山水,喜設大青綠色,用筆蕭疏,意境簡遠,工巧入神。他臨摹的古畫很多,對趙伯駒、趙松雪畫用功頗深。
 

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