Google+ Followers

terça-feira, 6 de outubro de 2015

The Museumstoomtram Hoorn Medemblik is a heritage railway in the Netherlands. -- O Museumstoomtram Hoorn Medemblik é uma estrada de ferro do património na Holanda.

It runs from Hoorn to Medemblik, a distance of about 20 km.

Loc 7742 - "Bello"


The original connection was run by Locaalspoorwegmaatschappij Hollands Noorderkwartier (1884 - 1935). The line was opened on 3 November 1887. The connection follows a curving path, to reduce the amount of land that had to be compulsorily purchased. The train used steam traction, with diesel traction being introduced in 1929.

The line was closed for passenger service from 1 January 1936 until 29 May 1940.

On 5 January 1941 the line was permanently closed for passenger service, just as the railway station in Medemblik.


Loc 26 - "Ir. P.H. Bosboom"

--
Nowadays the railways is in use as a tourist attraction. The masterpiece in the collection is the former Nederlandse Spoorwegen locomotive 7742 Bello, the Netherlands' only preserved light steam engine. Other steam locomotives in running order include three tramway engines, two of which are enclosed tram engines (steam dummies). The remaining ones are: three industrial engines; a German one which is now being rebuilt as a replica of a Dutch railway shunting engine (of a series of which several also served on steam tramways); and a locomotive of industrial type which served at a steam tram company in Zuid-Holland, still awaiting restoration.

Seven of the nine steam locomotives are official Dutch rail monuments.

NS 7742 and the two enclosed tram engines are in regular use: Bello mainly in the peak season afternoon train, and the two steam dummies mainly in the 10 o' clock train (tue/wed/thursdays during peak season).

Eight steam tram carriages are in regular service, as well as several steam tram goods wagons.

Bello and the three tramway engines originate from the provinces Noord-Holland, Zuid-Holland and Limburg. The serviceable steam tram carriages originate from the provinces Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland and Zeeland.

The livery and presentation of the cars is as they were in 1926.

The station is twinned with the Bluebell Railway in England. The ride between Hoorn and Medemblik is often combined by tourists with a trip from Medemblik to Enkhuizen by boat.

On the disused side of platform 2 of Huddersfield railway station in northern England, an old carriage is bolted to the ground, and set in its window is a Dutch plaque commemorating 100 years of Stoomtram Hoorn - Medemblik.

Loc 30 - "Hoorn"







fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti
http://www.museumstoomtram.nl/

colaboração:

Jeannette Oudejans


Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.




--br
O Museumstoomtram Hoorn Medemblik é uma estrada de ferro do património na Holanda.

Funciona de Hoorn para Medemblik, uma distância de cerca de 20 km.

A conexão original foi dirigido por Locaalspoorwegmaatschappij Hollands Noorderkwartier (1884-1935). A linha foi aberta em 3 de Novembro de 1887. A ligação segue uma trajetória curva, para reduzir a quantidade de terra que teve de ser obrigatoriamente adquirida. O trem usado tracção a vapor, com tração diesel a ser introduzido em 1929.

A linha foi fechada para o serviço de passageiros a partir de primeiro de janeiro de 1936 até 29 de Maio de 1940.

Em 5 de janeiro de 1941, a linha foi permanentemente fechado para o serviço de passageiros, assim como a estação ferroviária em Medemblik.

-
Hoje em dia as estradas de ferro está em uso como uma atração turística. A obra-prima na coleção é o ex-Nederlandse Spoorwegen locomotiva 7742 Bello, da Holanda apenas preservou motor a vapor luz. Outras locomotivas a vapor em ordem de marcha incluem três motores eléctricos, motores eléctricos dois dos quais estão fechados (dummies de vapor). Os restantes são: três motores industriais; um alemão que agora está sendo reconstruída como uma réplica de uma estrada de ferro de manobra motor holandês (de uma série de várias que também atuou no bondes a vapor); e uma locomotiva do tipo industrial que serviu em uma empresa de bonde vapor em Zuid-Holland, ainda à espera de restauração.

Sete dos nove locomotivas a vapor são monumentos ferroviárias oficiais holandeses.

NS 7742 e os dois motores eléctricos fechados estão em uso regular: Bello principalmente no trem da tarde a alta temporada, e os dois manequins de vapor principalmente no 'trem relógio 10 o (/ qua / tue quintas-feiras durante a época alta).

Oito carros eléctricos a vapor estão em serviço regular, bem como vários bondes vapor bens vagões.

Bello e os três motores de carros eléctricos são originários das províncias Noord-Holland, Zuid-Holland e de Limburgo. Os carros eléctricos vapor reparadas são originários das províncias de Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland e Zelanda.

A libré e apresentação dos carros é como eram em 1926.

A estação está geminada com a Bluebell Railway, na Inglaterra. O passeio entre Hoorn e Medemblik é muitas vezes combinado pelos turistas com uma viagem de Medemblik para Enkhuizen por barco.

No lado de fora de uso plataforma 2 da estação ferroviária Huddersfield no norte da Inglaterra, um transporte velho é aparafusado ao chão, e definir em sua janela é uma placa comemorativa holandesa de 100 anos de Stoomtram Hoorn - Medemblik.

Nenhum comentário:

Postar um comentário