domingo, 11 de setembro de 2016

Pari réussi pour le nouveau musée de Pont-Aven qui double sa fréquentation. --- Sucesso para o novo Museu de Pont-Aven dobrando sua presença. --- Success for the new Museum of Pont-Aven doubling its attendance.

Inauguré en mars dernier après trois ans de travaux, le musée de Pont-Aven s’était fixé comme objectif d’accueillir 100 000 visiteurs la première année, soit deux fois plus que la fréquentation de l’ancien musée. Un objectif atteint en à peine six mois d’ouverture.

La semaine prochaine, le nouveau musée dédié à l’Ecole de Pont-Aven devrait fêter son 100 000e visiteur. 100 000, c’était la fréquentation annuelle espérée par les responsables du musée, mais ils ne s’attendaient pas à ce que ce chiffre soit atteint six mois à peine après l’inauguration. Un succès à la hauteur de l’attente suscitée par ce nouvel écrin, pour une collection unique au monde.

Susciter la curiosité

L’objectif pour le musée est désormais de maintenir le cap en attirant sur les rives de l’Aven des visiteurs venus d’ailleurs. En effet, depuis la réouverture fin mars, les visiteurs sont plutôt français et viennent même en majorité de Bretagne. L’objectif est de séduire maintenant les touristes étrangers qui ne représentent pour l’instant que 12% des visiteurs dont beaucoup d’Allemands.

Alors pour séduire de nouveaux publics, le musée veut susciter la curiosité et créer l’évènement. C’est ainsi qu’il s’est fait prêter pour une durée de six mois "Les lavandières à Pont-Aven", le premier tableau peint ici par Gauguin en 1886 et propriété du Musée d'Orsay. Orsay qui a également confié, jusqu’en 2019, le "Village breton sous la neige" réalisé par le peintre lors de son dernier voyage en Bretagne et retrouvé après sa mort, dans sa case d’Atuona en Polynésie.


Et l’évènement ces prochains jours, c’est l’arrivée imminente dans les collections d’une nouvelle gravure signée Gauguin, qui viendra enrichir la série des Volpini.







Fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti


http://culturebox.francetvinfo.fr/expositions/peinture/pari-reussi-pour-le-nouveau-musee-de-pont-aven-qui-double-sa-frequentation-245809

Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.





--br via tradutor do google
Sucesso para o novo Museu de Pont-Aven dobrando sua presença.

Inaugurado em março, depois de três anos de trabalho, o museu Pont-Aven-se o objectivo de acolher 100.000 visitantes no primeiro ano, o dobro da frequência do antigo museu. Uma meta alcançada em apenas seis meses de abertura.

Na próxima semana, o novo museu dedicado à Escola de Pont-Aven deve celebrar o seu visitante 000 100. 100.000 foi o atendimento anual esperado pelos funcionários do museu, mas não esperava que este número é alcançado apenas seis meses após a inauguração. Sucesso à altura das expectativas criadas por esta nova configuração para uma colecção única.

despertar a curiosidade

A meta para o museu agora é para ficar o curso de desenho nas margens dos visitantes Aven de outros lugares. Desde reabertura final de março, os visitantes são o francês e bastante ainda vêm principalmente da Grã-Bretanha. O objetivo agora é para atrair turistas estrangeiros contabilizar o tempo que 12% dos visitantes, incluindo muitos alemães.

Assim, para atrair novos públicos, o museu quer despertar a curiosidade e criar o evento. Assim, ele tornou-se emprestar por um período de seis meses "Washerwomen em Pont-Aven", o primeiro quadro pintado por Gauguin em 1886 e de propriedade do Musée d'Orsay. Orsay também confiou, até 2019, a "aldeia Breton sob a neve" pelo pintor durante sua última viagem à Grã-Bretanha e encontrou após sua morte em sua cabana na Polinésia Atuona.

E o evento nos próximos dias é a chegada iminente nas coleções de uma nova gravura assinada Gauguin, que irá enriquecer a série de Volpini.




--in via tradutor do google
Success for the new Museum of Pont-Aven doubling its attendance.

Inaugurated in March after three years of work, the Pont-Aven museum set itself the objective of welcoming 100,000 visitors the first year, twice the attendance of the old museum. A goal achieved in just six months of opening.

Next week, the new museum dedicated to the School of Pont-Aven should celebrate its 100 000th visitor. 100,000 was the annual attendance expected by museum officials, but they did not expect that this figure is reached just six months after the inauguration. Successful up to the expectations created by this new setting for a unique collection.

Arouse curiosity

The goal for the museum is now to stay the course in drawing on the banks of the Aven visitors from elsewhere. Since late March reopening, visitors are French and rather even come mostly from Britain. The aim is now to attract foreign tourists account for the time that 12% of visitors, including many Germans.

So to attract new audiences, the museum wants to arouse curiosity and create the event. Thus he became lend for a period of six months "Washerwomen at Pont-Aven," the first picture painted by Gauguin in 1886 and owned by the Musée d'Orsay. Orsay has also entrusted, until 2019, the "Breton village under snow" by the painter during his last trip to Britain and found after his death in his hut in Polynesia Atuona.

And the event in the coming days is the imminent arrival in the collections of a new signed etching Gauguin, which will enrich the series of Volpini.


Inauguration of the first architecture Museum in Rabat. --- Inauguración dei primer museo de Ia arquitectura en Rabat

The first museum of architecture was inaugurated Friday, September 9, the Minister of Urban Development and Planning, Driss Merroun, at tlie National Architecture Scliool (ENA) in Rabat.



This new institution, inaugurated in the presence of the head of the governments main tasks are to participate in safeguarding the collective memory linked to the Moroccan civilization to promote architectural culture among the general public and to provide the architectural community, professionals and researchers a platform for exposure and sharing.

Speaking 011 the occasion, Driss Merroun said that this museum is a realization of one of the recommendations of the first edition of the National Festival of Architecture, held from January 14 to 19, 2016 in Rabat, noting that this building is to promote and publicize the urban heritage of the kingdom insiders and the public, to serve as an educational area for generations and to open up to tourists in the future.

This building is built around the idea of time travei, to revisit the history of Moroccan architecture since ancient times, having experienced the building of the Carthaginian and Roman cities until modern times and contemporary, through medieval art, characterized by the construction of the medinas and kasbahs and ksour, the minister said.

This new institution lias established a collection that consists of 14 models of historical monuments, 14 biographical posters architects who impregnated the history of Moroccan architecture, 183 photographic plates, 88 rare works of historical value and scientific and 20 formei* professional cameras and manual drawing instruments and 8 earth brick presses.


On the sidelines of the inauguration of the museum, a framework agreement on the establishment of the museum was signed between the Ministry, the National Order of Moroccan Architects, ENA and the federation "Majal" Urban agencies in Morocco.

The agreement provides for the creation of a commission of development and monitoring of the museum, chaired by the Department and composed of representatives of the three institutional actors involved.





Fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti

http://www.medias24.com/MAROC/Quoi-de-neuf/166964-Inauguration-du-premier-Musee-de-l-architecture-a-Rabat.html#

Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.




--es
Inauguración dei primer museo de Ia arquitectura en Rabat

El primei* museo de la arquitectura fue inaugurado viernes por, 9 de septiembre el Ministro de Desarrollo Urbano y Planificación, Driss Merroun, eu la Escuela Nacional de Arquitectura (ENA) eu Rabat.

Esta nueva institución, inaugurada en presencia dei jefe de Ias tareas principales dei gobierno son para participar en la salvaguarda de la memória colectiva vinculada a la civilización marroquí para promover la cultura arquitectónica entre el público en general y proporcionar a la comunidad arquitectónica, profesionales e investigadores una plataforma para la exposición y el intercâmbio.

Hablando en la ocasión, Driss Merroun dijo que este museo es una realización de una de Ias recomendaciones de la primera edición dei Festival Nacional de Arquitectura, celebrado dei 14 a 19 enero, 2016 en Rabat, senalando que este edifício es para promover y dar a conocer el patrimonio urbano de la información privilegiada reino y el público, para servir como un espacio educativo para Ias generaciones y para abrirse a los turistas en el futuro.

Este edifício está construido en torno a la idea dei viaje en el tiempo, volver a examinar la historia de la arquitectura marroquí desde la antigüedad, después de haber experimentado la construcción de la cartaginesa y ciudades romanas hasta los tiempos modernos y contemporâneo, a través dei arte medieval, que se caracteriza por la construcción de Ias medinas y kasbahs y ksour, dijo el ministro.

Esta nueva institución ha establecido una colección que consta de 14 modelos de monumentos históricos, biográficos 14 posters arquitectos que impregnan la historia de la arquitectura marroquí, 183 placas fotográficas, 88 obras raras de valor histórico y científico y 20 ex câmaras profesionales y los instrumentos de dibujo manuales y 8 prensas de ladrillos de tierra.

E11 el marco de la inauguración dei museo, se firmo un acuerdo marco sobre el establecimiento dei museo entre el Ministério, la Orden Nacional de Arquitectos de Marruecos, ENAy la federación "Majal" agencias urbanas en Marruecos.

El acuerdo prevê la creación de una comisión de desarrollo y seguimiento dei museo, presidido por el Departamento y compuesto por representantes de los tres actores institucionales involucrados.





Museu do Amanhã. Rio de Janeiro, Brasil. As principais tendências das energias renováveis no Brasil foram discutidas no evento. --- Tomorrow Museum. Rio de janeiro Brazil. The main trends of renewable energy in Brazil were discussed at the event.

Para onde caminha a matriz energética do país? Como fazer frente às mudanças que irão tirar o peso atual das hidrelétricas em um cenário de compromisso com redução de emissões de poluentes? Em busca dessas respostas, mais de 400 pessoas entre empresários, acadêmicos e representantes de diversos setores reuniram-se no Museu do Amanhã, no Rio de Janeiro, para debater e avaliar a questão energética no país.


A importância do manejo sustentável das reservas do pré-sal e o papel das fontes alternativas de energia foram assuntos amplamente discutidos no fórum “Perspectivas Inovadoras para o Mercado de Energia”, da série “Vida Inteligente”, oferecido pela Siemens no Brasil e realizado pelo jornal O GLOBO em parceria com a Editora Globo.

Na apresentação de abertura, Paulo Stark, CEO da Siemens no Brasil, afirmou que a humanidade enfrenta grandes e preocupantes desafios no setor energético. Hoje, se consome mais recursos do que o planeta pode oferecer – e o enriquecimento global acelera o problema.

Fenômenos como a urbanização e as mudanças climáticas exigem uma busca por novas formas de gerar riqueza sem esgotar os recursos naturais. Stark elencou uma série de desperdícios no Brasil. O país perde 40% de alimentos in natura e 17% da energia gerada e, além disso, 400 milhões de toneladas de biomassa não são aproveitadas, assim como todo o metano gerado pela pecuária. Esse desperdício pode ser mensurado também no cotidiano da população: o paulista e o carioca, por exemplo, perdem três horas diárias no transporte entre a casa e o trabalho, tempo que poderia ser aplicado em aumento de produtividade ou simplesmente no lazer ou repouso.

— O Brasil pode ser protagonista de uma revolução energética – enfatizou Stark, ao lembrar que o país se comprometeu a reduzir suas emissões de carbono em 43% durante a COP 21, realizada no ano passado, em Paris. Entre as sugestões de Stark estão a eletrificação de ferrovias de transporte de carga, o uso amplo da biomassa de reflorestamento e a digitalização acelerada da indústria.

Mercado de energia
Ao contrário do que se imagina, há um excesso de oferta de energia no país, que poderia atender quase 20% da demanda atual, o equivalente à geração de três usinas hidrelétricas de Belo Monte. A informação é do diretortécnico da consultoria PSR, Bernardo Bezerra. Segundo ele, 88% deste excesso deve-se ao comportamento errático da economia.

Bernardo Bezerra, da PSR: “O país é uma montanha-russa de sobra e falta de energia” - Marco Sobral

— O país é uma montanha-russa de sobra e falta de energia. A boa notícia do cenário atual é que se pode planejar o futuro com calma – disse. O Brasil, conforme afirmou Bezerra, tem abundância de fontes renováveis de energia como a hidrelétrica, a biomassa, a eólica e a solar que, no país, são complementares. O período em que há mais ventos, por exemplo, coincide com a menor vazão dos reservatórios das usinas. Um dos objetivos é alcançar a meta da COP 21 de oferecer 23% da matriz energética baseada em fontes não convencionais, sem contar com hidrelétricas.

Para Bezerra, ainda que as reservas do pré-sal estejam distantes da costa e a 10 mil metros de profundidade, o que traz grandes desafios técnicos, existe a alternativa de usar, além do petróleo, o gás natural que se encontra nos poços profundos, seja por meio de gasodutos, de termelétricas em plataformas no alto mar ou com o uso de tecnologias de liquefação do gás – que poderia seguir em navios para o Brasil ou ser exportado para outros países.

No campo, ele ressaltou que a biomassa tem alto potencial de geração de energia, mas ainda é subutilizada – a expansão de áreas de plantação de cana está estagnada desde 2011.

Painel 1 - Mega plataforma para o pré-sal
Desenvolvimento de tecnologias navais permite criação de superplataformas

No painel “Oil&Gas – Otimização de Tecnologias para o Pré-Sal”, Marcelo Souza, professor da CO PPE (Instituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de Engenharia), da Universidade Federal do Rio de Janeiro, Claudio Makarovsky, gerente de contas globais da Siemens no Brasil, e Armando Cavanha Filho, da Fundação Getulio Vargas, responderam perguntas do público sobre como explorar as grandes reservas brasileiras, estimadas em 12 bilhões de barris, de forma mais eficiente.

Novas tecnologias permitem implantar plataformas capazes de extrair 300 mil barris diários, reduzir a emissão de CO 2, liquefazer gases e gerar energia em estação flutuante. Segundo Souza, está em desenvolvimento a criação de plataformas de baixo custo, com estabilidade capaz de suportar materiais sensíveis ao movimento, como turbinas industriais, utilizadas no processo de geração de energia em usinas térmicas de ciclo combinado.

Painel 2 - Eletricidade até debaixo d’água
Os segredos e as conquistas da distribuição de energia no ambiente submarino, ou “subsea”

A vida média de um campo de petróleo é de 20 anos. É possível prolongar esse tempo e ampliar a rentabilidade com o uso de tecnologia? A discussão marcou o painel “Oil&Gas – Energia Distribuída no Subsea”. Um uso já cristalizado é o bombeamento e injeção de água nos poços. A técnica aumenta a longevidade de campos que anteriormente seriam considerados extintos, o que garante aumento de produtividade em locais onde se fez alto investimento. Maria Peralta, head e vice-presidente da Aker Solutions no Brasil e uma das debatedoras, ressaltou, no entanto, que a preocupação com o ambiente precisa estar presente na engenharia básica dos projetos.

Para Jonas Tavares, gerente-regional da Siemens no Brasil, as pessoas envolvidas em todo o processo precisam ter o “DNA da inovação”:

— A tecnologia permitirá o alcance a regiões que não eram viáveis devido às distâncias. A confiabilidade necessária para o ambiente subsea é próxima de um cenário espacial. Já o professor da Escola de Química da UFRJ e assessor da Agência Nacional de Petróleo Luiz Eduardo Duque Dutra, também um dos debatedores, completou:

— Os investimentos em pesquisa não são intensivos. Por isso, as evoluções caminham para soluções complementares ou articuladas – afirmou.

Painel 3 - A luz que chega com o vento
Em plena crise econômica, energia eólica cresceu 43% no ano passado

–O Brasil tem muitas opções para a expansão de sua matriz elétrica. A atual dependência das hidrelétricas vai mudar e fontes de energia, vistas antes como complementares, como a eólica, a solar e o gás natural, terão cada vez mais um papel fundamental na diversificação de nossa matriz elétrica – disse Luiz Barroso, presidente da Empresa de Pesquisa Energética (EPE) durante o fórum Geração Renovável: Oportunidades e Desafios (Eólica).

A tese foi endossada por Elbia Gannoum, presidente-executiva da Associação Brasileira de Energia Eólica (AB EEólica), que aproveitou o evento para anunciar que os parques eólicos brasileiros, instalados principalmente no Nordeste e no Rio Grande do Sul, chegaram a 10 gigaWatts de capacidade instalada, um aumento de 2,8GW. Hoje, a energia gerada pelo vento, em momentos de pico, atende a 30% da demanda dos estados nordestinos e 10% da brasileira.

— O conteúdo local das turbinas eólicas já chega a 70%. E o melhor, o próximo passo da indústria nacional é atingir competitividade internacional – celebrou Eduardo Angelo, diretor da Divisão Wind Power da Siemens no Brasil.

Painel 4 - Energia da biomassa deve crescer em 15 anos
Setor visto com reservas pelas geradoras pode dobrar capacidade com modernização dos equipamentos

Se toda biomassa do setor sucroalcooleiro fosse utilizada para fins energéticos, seria gerado o equivalente a uma usina de Itaipu, com a vantagem de que a safra ocorre justamente na época de baixa dos reservatórios. A informação abriu os trabalhos do painel Biomassa: Gerando Energia e Valor de Forma Renovável, o último do evento. Vista como patinho feio das fontes renováveis, segundo Eduardo Azevedo, secretário de Planejamento e Desenvolvimento Energético do Ministério de Minas e Energia, o setor pode dobrar a capacidade com a atualização de caldeiras e equipamentos mais eficientes. Existem no país 300 usinas com capacidade de produzir energia.

Para além da produção de açúcar e álcool, é possível usar áreas improdutivas e degradadas para capturar carbono e produzir energia ao mesmo tempo.

— A biomassa pode gerar energia a baixo custo a partir de florestas de eucalipto – disse Emílio Rietmann, da Futura Energy. Para Paulo Stark, falando agora como conselheiro da Associação da Indústria de Cogeração de Energia (CO GEN), a biomassa é a fronteira que fará diferença nos próximos 15 anos.




Fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti

Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.




--in via tradutor do googler
Tomorrow Museum. Rio de janeiro Brazil. The main trends of renewable energy in Brazil were discussed at the event.

Where is the country's energy matrix? How to cope with the changes that will make the current weight of hydro in a compromise scenario with reduction of pollutant emissions? In search of these answers, more than 400 people including businessmen, academics and representatives from various sectors gathered at the Museum of Tomorrow, in Rio de Janeiro, to discuss and assess the energy issue in the country.



The importance of sustainable management of reserves in the subsalt and the role of alternative energy sources have been widely discussed topics on the forum "Innovative Prospects for Energy Market", the "Intelligent Life" series offered by Siemens in Brazil and performed by newspaper O Globo in partnership with Editora Globo.

In the opening presentation, Paul Stark, CEO of Siemens in Brazil, said that humanity faces major and troubling challenges in the energy sector. Today, it consumes more resources than the planet can offer - and the overall enrichment accelerates the problem.

Phenomena such as urbanization and climate change require a search for new ways to generate wealth without depleting natural resources. Stark has listed a number of waste in Brazil. The country lost 40% of fresh food and 17% of the energy generated and, in addition, 400 million tons of biomass are not taken advantage of, as well as all the methane generated by livestock. This waste can also be measured in the population's daily life: the São Paulo and Rio de Janeiro, for example, lose three hours daily transportation between home and work, time that could be applied to increase productivity or simply leisure or rest.

- Brazil may be the protagonist of an energy revolution - Stark emphasized, recalling that the country has committed to reducing its carbon emissions by 43% during the COP 21, held last year in Paris. Among the Stark suggestions are the electrification of cargo transportation railways, the widespread use of biomass and reforestation accelerated scanning industry.

energy market
Contrary to what you think, there is an excess of energy supply in the country, which could meet almost 20% of current demand, equivalent to the generation of three hydroelectric plants of Belo Monte. Information is the PSR consulting diretortécnico, Bernardo Bezerra. According to him, this excess 88% due to the erratic behavior of the economy.

Bernardo Becerra, the PSR: "The country is a rollercoaster spare and lack of energy" - Marco Sobral

- The country is a rollercoaster spare and lack of energy. The good news of the current scenario is that you can plan for the future with calm - he said. The Brazil as Bezerra said, has plenty of renewable energy sources such as hydropower, biomass, wind and solar power in the country where they are complementary. The period in which there is more wind, for example, coincides with the lower flow of the plants' reservoirs. One goal is to reach the goal of COP 21 to provide 23% of the energy matrix based on non-conventional sources, not counting hydroelectric power.

For Bezerra, although the pre-salt reserves are far from the coast and 10 thousand meters of depth, which brings great technical challenges, there is the alternative of using, in addition to oil, natural gas that is found in deep wells, either through pipelines, power plants on platforms at sea or with the use of gas liquefaction technology - which could go on ships to Brazil or be exported to other countries.

In the field, he stressed that biomass has high potential for power generation, but it is still underutilized - the expansion of sugarcane plantation areas is stagnant since 2011.

Panel 1 - Mega platform pre-salt
Development of naval technology allows creation of superplataformas

On the "Oil & amp; Gas - Technology Optimization for the pre-salt," Marcelo Souza, professor of CO PPE (Alberto Luiz Coimbra Institute of Graduate Studies and Engineering Research), the Federal University of Rio de Janeiro, Claudio Makarovsky, manager of Siemens' global accounts in Brazil, and Armando Cavanha Son, the Getulio Vargas Foundation, answered questions from the audience on how to explore the great Brazilian reserves, estimated at 12 billion barrels, more efficiently.

New technologies allow deploy platforms able to extract 300,000 barrels per day, reduce the emission of CO 2, liquefied gases and generate power floating station. According to Souza, is developing the creation of low cost platforms with stability capable of handling sensitive materials movement, as industrial turbines, used in the process of power generation in thermal power plants of combined cycle.

Panel 2 - Electricity even underwater
The secrets and the power distribution of achievements in the underwater environment, or "subsea"

The average life of an oil field is 20 years. You can extend this time and increase profitability through the use of technology? The discussion marked the panel "Oil & amp; Gas - Distributed Energy in Subsea". One use is already crystallized and pumping the water injection wells. The technique increases the longevity of fields that previously would be considered to be extinguished, which ensures increased productivity where high investment is made. Maria Peralta, head and vice president of Aker Solutions in Brazil and one of the debaters, pointed out, however, that concern for the environment must be present in the basic engineering of the project.

Jonas Tavares, Siemens' regional manager in Brazil, the people involved in the process need to have the "DNA of innovation":

- The technology allows the scope to areas which were not viable due to the distances. The reliability required for the subsea environment is close to a spatial setting. But Professor of the School of Chemistry of UFRJ and advisor to the National Petroleum Agency Luiz Eduardo Duque Dutra, also one of the debaters, added:

- Investments in research are not intensive. Therefore, the developments go to complementary or articulated solutions - said.

Panel 3 - The light that comes with the wind
In full economic crisis, wind power grew 43% last year

-The Brazil has many options for the expansion of its energy matrix. The current reliance on hydropower will change and energy sources, before seen as complementary, such as wind, solar and natural gas, will have an increasingly important role in the diversification of our energy matrix - said Luiz Barroso, President of the Company Energy research Company (EPE) during the Renewable Generation forum: Opportunities and Challenges (Wind).

The thesis was endorsed by Elbia Gannoum, chief executive of Wind Energy Brazilian Association (AB EEólica), which used the event to announce that the Brazilian wind farms installed mainly in the Northeast and in Rio Grande do Sul, reached 10 gigawatts of installed capacity, an increase of 2,8GW. Today, the energy generated by the wind, at peak times, meets 30% of demand from the northeastern states and 10% of Brazil.

- The local content of wind turbines already reaches 70%. And the best, the next step of the domestic industry is to achieve international competitiveness - celebrated Eduardo Angelo, director of Siemens Wind Power Division in Brazil.

Panel 4 - Biomass Energy is expected to grow in 15 years
Sector seen with reservations by generators can double capacity with equipment of modernization

If all biomass of this sector were used for energy purposes, it would be generated the equivalent of an Itaipu plant, with the advantage that the harvest occurs just at the time of low reservoir. Information opened the work of the panel Biomass: Generating Renewable Energy and Form value, the last event. Seen as the ugly duckling of renewable sources, according to Eduardo Azevedo, Secretary of Energy Planning and Development of the Ministry of Mines and Energy, the industry can double the capacity by upgrading boilers and more efficient equipment. The country has 300 plants with capacity to produce energy.

In addition to the production of sugar and alcohol, you can use unproductive and degraded areas to capture carbon and produce energy at the same time.

- Biomass can generate power at low cost from eucalyptus forests - said Emilio Rietmann, the Future Energy. For Paul Stark, speaking now as a counselor of the Cogeneration Power Industry Association (CO GEN), biomass is the border that will make a difference in the next 15 years.

Archaeological research and ancient records showed that Jizhou kilns started production from the Late Tang/5 Dynasties period. --- cứu khảo cổ và hồ sơ cổ đại cho thấy Jizhou bắt đầu sản xuất từ sau nhà Đường triều thế kỷ v . --- A pesquisa arqueológica e registros antigos mostraram que os fornos de Jizhou iniciou a produção do período dinastias Tang tarde / 5.

The Jizhou kilns were located near Yonghe in central Jiangxi province. Archaeological research and ancient records showed that Jizhou kilns started production from the Late Tang/5 Dynasties period. The earliest products consisted of white wares with a tinge of light bluish tone. The vessels consisted mainly of ewers, dish and bowls. The bowls could be plain or have impressed motif on the interior base. Motifs consisted of a single chinese character such as ji (记) , ji (吉) or floral scrolls, fish in waves. There are also those with iron brown chinese characters such as ji (吉), fu (福), tai ping (太平) and etc.



By early southern Song, Jizhou started producing black wares. The glaze tends to be thin and dark chocolate or dark brown in colour. The paste of Jizhou ware varies from a grayish white to a light biscuit colour. The foot of the bowl is very low and hardly visible from the front view. The early products were comparatively poor substitutes of the thick and glossy glaze of the famous Jian black wares of Fujian province.


The Jizhou potters were however very creative and subsequently introduced new decorative techniques to improve on the attractiveness of their black wares. The first technique involved a second lighter colour over-glaze which is sprinkled, trailed or painted on the dark brownish base glaze. This new technique makes Jizhou temmoku wares distinctive and ensured its place in the history of ancient Chinese ceramics art.










Two well-known products involved sprinkling a lighter over-glaze to produce the so called the tortoise shell and tiger fur effects. They may have a dry moldy mottled quality or could be more transparent and glossy if fired at a higher temperature.













Other types of effects were also produced as shown in below photo. According to Nigel Wood in his book "Chinese Glazes", the composition of the recipes of the lighter colour over-glaze is essentially similar. The results were probably the result of kiln atmosphere and temperature. On majority of the pieces, a white milky substance were also present especially on the area with the lighter colour glaze. The lighter over-glaze is rich in calcia and magnesia which produced a yellowish-milky opalescence and with further heating above 1260 degree centigrade become a rich transparent ambers. The main ingredients in these Jizhou over-glaze were probably wood ashes of some low-silica type.














The Jizhou potters also used paper cuts for decorations. Usually Vessels with such decor were first coated with a dark chocolate glaze. After which openwork stencils of cut paper was positioned on the interior wall. A lighter glaze is then sprinkled over the whole of the interior and sometime the external wall. After the paper shape is removed, it showed a black design on a lighter colour mottled background. A variation have the design in lighter colour on a black background. Some more commonly found paper cut designs include plum blossom, floral spray, dragon, and phoenix. There are also those with rhomboid patterns and 4 Chinese characters such as fu shou kang ning (福寿康寧) ie fortune, longevity, health and peace or chang ming fu gui (长命福贵) ie long life and prosperity.

Another interesting variation is positioning the papercut design on the vessel and then applying the dark chocolate glaze. The design could be left unglaze or sometime the details enhanced with iron brown slip and the whole design covered with a transparent glaze before firing.







Another famous Jizhou black glazed ware is that with the naturalistic leaf decoration. A pre-rotted leaf with only the skeletal remains may have been used. Very likely, it is coated with a lighter colour glaze before it is positioned on the interior of a black glazed bowl.

Jizhou kilns also produced Cizhou type wares with under-glaze iron brown painted motif. In some examples, part of the motif is incised such as the veins of the leaves on the pillow below. Thee are also those with curved motif. The earliest known examples of iron painted motif were from a tomb at Nanchang and could be dated to A.D. 1209. During the Yuan period, under-glaze painted wares became the main production of Jizhou kiln.





Fonte: @edisonmariotti #edisonmariotti

colaboração: Toan Hoang

Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.





--vt


Jizhou kilns, Song dynasty (960-1279)

Gốm sứ Jizhou -Tống triều ( 960-1279

Lấy từ bài viết của Alain Truong Trong Nghia

- Các lò Jizhou nằm tại thị trấn Vĩnh Hòa, tỉnh Giang Tây.Trung Quốc theo hồ sơ nghiên cứu khảo cổ và hồ sơ cổ đại cho thấy Jizhou bắt đầu sản xuất từ sau nhà Đường triều thế kỷ v Các sản phẩm đầu tiên bao gồm các gốm men trắng với ít của màu xanh sáng. Các sản phẩm bao gồm chủ yếu là bình đựng nước, và bát ăn . Các bát thường là màu đất nung nguyên thủy hoặc có một ít hoa văn trên sản phẩm. Hoa văn bao gồm một loại duy nhất như hoa hay lá cành hoa, cá hoặc một mẫu tượng truyền thống của Trung Quốc thời bấy giờ trong lòng bát . Ngoài ra còn có những chữ Trung Quốc đều có màu sắt nâu hay ghi
đến thời Nam Tống,Jizhou bắt đầu sản xuất đồ đen. Các men có xu hướng là màu sô cô la mỏng và tối hoặc màu nâu sẫm màu. cánh dán men gốm Jizhou cổ có nhiều trạng thái khác nhau từ trắng xám đến màu vàng nâu. chân bát là rất thấp và hầu như không thể nhìn thấy từ mặt trước. Các sản phẩm thời xưa là thường có độ dày , ít men và đen bóng tạo nên sự nổi tiếng cho sản phẩm Jizhou của tỉnh Phúc Kiến.

Tuy nhiên, các thợ gốm Jizhou rất sáng tạo và sau đó họ sử dụng các kỹ thuật mới trang trí để cải thiện sự hấp dẫn của đồ gốm sứ đen của họ. Kỹ thuật đầu tiên liên quan đến một màu sắc nhẹ thứ hai trên-men được rắc lên, kéo hoặc vẽ trên men màu nâu sẫm. Kỹ thuật mới này làm cho Jizhou trở nên đặc biệt và đảm bảo vị trí của nó trong lịch sử của nghệ thuật gốm sứ Trung Quốc cổ đại.

Các loại tương tự cũng đã được sản xuất như thể hiện các thành phần của công thức pha chế men và các màu sắc nhẹ hơn men cơ bản là giống nhau. Các kết quả có lẽ là do tác động của không khí lò và nhiệt độ.

các sản phẩm nổi tiếng liên quan đến việc rắc một ít men màu nhẹ hơn men gốc để sản xuất cái gọi là đồi mồi và giả lông thú.điển hình là lông của một con hổ và Họ có thể có một chút men khô tạo sự đốm mốc hoặc có thể là tạo sự sáng và bóng nếu bị nung ở nhiệt độ cao hơn.

khu vực có men màu sáng hơn. Nhẹ hơn so với chỗ ít men sản phẩm men Jizhou rất giàu calcia và magie nó có một màu ánh opan vàng-trắng như sữa khi nung trên 1.260 độ C. trở thành một màu hổ phách phong phú trong suốt. Các thành phần chính trong các gốm Jizhou over-men có lẽ là tro gỗ của một số loại silica thấp.

Các thợ gốm Jizhou cũng sử dụng cắt giấy để trang trí. Thông thường các sản phẩm với trang trí như vậy lần đầu tiên được phủ một lớp men sôcôla đen. Sau đó giấy nến openwork giấy cắt được đặt trên các bức tường nội thất. thì một ít men nhẹ được rắc lên trên toàn bộ nội thất và đôi khi các bức tường bên ngoài. Sau khi hình dạng giấy được lấy ra, nó cho thấy một thiết kế màu đen trên nền màu đốm nhẹ hơn. Một biến thể có thiết kế màu sắc nhẹ hơn trên một nền đen. Một số thiết kế cắt giấy hơn thường được tìm thấy bao gồm hoa mận, phun hoa, rồng, phượng. Ngoài ra còn có những mẫu có hình bình hành và 4 ký tự Trung Quốc như ( ( 福 寿 康 寧 ) tức là tài sản, tuổi thọ, sức khỏe và bình an hay ( 长 命 福 贵 ) tức là cuộc sống lâu dài và thịnh vượng.

Một đặc điểm thú vị là vị trí thiết kế Papercut trên sản phẩm và sau đó áp dụng các men sôcôla đen. Các thiết kế có thể được bỏ unglaze hoặc đôi khi các chi tiết cải tiến với màu sắt nâu và toàn bộ thiết kế được phủ một men sáng hơn trước khi sản xuất.

Một loại bát Jizhou đen có độ bóng nổi tiếng là với các trang trí lá tự nhiên. Một chiếc lá bị rã chỉ với những gân lá có thể đã được sử dụng. Rất có thể, nó được phủ một lớp men màu sắc nhẹ hơn trước khi nó được định vị vào bên trong một cái bát và phủ một lới men bóng trong suốt

Lò gốm Jizhou cũng sản xuất một loại Cizhou men dưới men màu nâu sắt họa tiết gân của lá trên men cũng có những mẫu có motif cong. các mẩu có hình ảnh này được phát hiện từ một ngôi mộ ở Nam Xương trong thời kỳ 1209. Trong thời gian này có lẽ những tác phẩm hoa văn dưới men đã trở thành sản xuất chính của gốm sứ Jizhou

_ Jizhou kilns, Song dynasty (960-1279)

_ bài viết của Alain Truong Trong Nghia
















--br via tradutor do google

A pesquisa arqueológica e registros antigos mostraram que os fornos de Jizhou iniciou a produção do período dinastias Tang tarde / 5. 




Os fornos de Jizhou foram localizado perto Yonghe na província central de Jiangxi. A pesquisa arqueológica e registros antigos mostraram que os fornos de Jizhou iniciou a produção do período dinastias Tang tarde / 5. Os produtos mais antigos consistia em mercadorias brancos com um toque de tom azulado luz. Os vasos consistia principalmente de jarros, prato e tigelas. As taças poderia ser simples ou ter motivo impressionado na base interior. Motivos consistia de um único caractere chinês, tal como ji (记), ji (吉) ou rolos florais, peixes em ondas. Há também aqueles com ferro marrom caracteres chineses, como ji (吉), fu (福), pingue-tai (太平) e etc.

Por Song sul cedo, Jizhou começou a produzir mercadorias pretos. O esmalte tende a ser chocolate fino e escuro ou de cor marrom escuro. A pasta de Jizhou mercadorias varia de um branco acinzentado a uma cor clara. O pé da bacia é muito baixo e dificilmente visível a partir da vista frontal. Os produtos iniciais foram comparativamente pobres substitutos do esmalte espesso e brilhante das famosas Jian wares preto da província de Fujian.

Os oleiros Jizhou foram, contudo, muito criativo e, posteriormente, introduziu novas técnicas decorativas para melhorar a atratividade de seus produtos pretos. A primeira técnica envolveu uma segunda cor mais clara sobre-esmalte que é polvilhado, arrastou ou pintado no escuro esmalte de base acastanhado. Esta nova técnica faz wares Jizhou temmoku distintivo e garantiu seu lugar na história da arte antiga cerâmica chinesa.

Dois produtos bem conhecidos envolvidos polvilhar um isqueiro excesso de esmalte para produzir os chamados efeitos de peles da concha de tartaruga e do tigre. Eles podem ter uma qualidade mosqueado bolor seco ou pode ser mais transparente e brilhante se cozido a uma temperatura mais elevada.

Outros tipos de efeitos também foram produzidos, como mostrado na foto abaixo. De acordo com Nigel Wood, em seu livro "Os esmaltes chineses", a composição das receitas da cor mais clara sobre-esmalte é essencialmente similar. Os resultados foram provavelmente o resultado da atmosfera do forno e da temperatura. Na maioria das peças, uma substância branca leitosa também estavam presentes principalmente na área com o esmalte de cor mais clara. Quanto mais leve o excesso de esmalte é rica em Calcia e magnésia que produziu uma opalescência leitosa amarelada e com posterior aquecimento acima de 1.260 graus centígrados se tornar uma rica ambers transparentes. Os principais ingredientes desses Jizhou excesso de esmalte foram, provavelmente, cinzas de madeira de algum tipo low-sílica.

Os oleiros Jizhou também usou cortes de papel para a decoração. Normalmente embarcações com tais decoração foram primeiramente revestido com um esmalte do chocolate escuro. Depois que stencils a céu aberto de papel cortado foi posicionado na parede interior. Um esmalte mais leve é ​​então polvilhado sobre a totalidade do interior e por vezes a parede externa. Após a forma de papel é removido, ele mostrou um design preto em uma cor manchada fundo mais claro. A variação tem o design na cor mais clara sobre um fundo preto. Alguns desenhos de papel de corte mais comumente encontrados incluem ameixa, pulverizador floral, dragão e Phoenix. Há também aqueles com padrões rombóide e 4 caracteres chineses como fu shou kang ning (福寿 康寧), ou seja fortuna, longevidade, saúde e paz ou chang ming gui fu (长命 福贵), ou seja, vida longa e prosperidade.

Outra variação interessante é posicionar o design papercut no navio e, em seguida, aplicar o esmalte do chocolate escuro. O projeto poderia ser deixado unglaze ou em algum momento os detalhes reforçada com deslizamento de ferro marrom e todo o projeto coberto com um esmalte transparente antes de disparar.

Outro famoso Jizhou peças esmaltadas preto é que, com a decoração da folha naturalista. pode ter sido utilizada uma folha pré-apodreceu apenas com os restos de esqueletos. Muito provavelmente, ele é revestido com um esmalte de cor mais clara, antes de ser posicionada no interior de uma bacia de vidrado negro.



fornos Jizhou também produziu wares tipo Cizhou com sub-esmalte ferro marrom motif pintado. Em alguns exemplos, parte do motivo é incisão como as veias das folhas no travesseiro abaixo. Ti são também aqueles com motivo curvo. Os primeiros exemplos conhecidos de ferro motif pintado eram de um túmulo em Nanchang e pode ser datada de AD 1209. Durante o período Yuan, sub-esmalte louças pintadas tornou-se a principal produção de Jizhou forno.