The Church of San Michele Arcangelo, which looks onto the homonymous street, dates back to the fifth century, when Pope was Gelasius I and bishop in Potenza was Erculenzio. It is probable that the current church, datable to the twelfth century and designed by Maestro Sarolo di Muro Lucano, represents a remake of the old one. In any case, it presents the characteristics of Romanesque churches.
The façade, in masonry, with exposed stones, is divided into three zones by four pilasters, which mark the width of the central nave, This is raised above the side, which have sloping slopes with outward slopes. The entrance shows a beautiful stone portal, with double jamb and two round arches.
On the right side of the building there is a side entrance, surmounted by a lunette with a bas-relief of the Madonna and Child.
The interior is of a basilical type, with three naves divided by twelve pillars surmounted by Romanesque capitals with round arches. In the left aisle stands the chapel with the baptismal font (1950), with two wall paintings by the Prayer.
Near is the wooden altar of Sant'Antonio, a work of unknown. The main altar, of the basilica type, is made up of a monobloc stone table, which is an ancient altar table, found during the restoration of the 70s in the church walls.
The altarpiece is divided into three areas, with figures of saints. At the center stands a polychrome wooden sculpture of St. Anthony, a work by an unknown carver of the eighteenth century. The wooden part of the altar is an important document of the Lucan craft tradition, characterized by an elegant decorative apparatus.
The church contains many remarkable works, including: a painting enclosed in a three-lobed wooden trilobed element, depicting a Christ deposed by the Cross, an announcing Angel and the Annunciation; it seems that these paintings are parts of the polyptych of the Madonna del Carmine (1532), attributed to Simon of Florence, and of the predella of Christ and the twelve Apostles, both preserved in San Michele; a sixteenth-century Madonna of the Rosary and fifteen mysteries, oil on canvas by the potent Antonio Stabile; a Madonna with Child and Saints Peter and Paul, by Dirk Hendricksz, known as Teodoro d "Errico, and an Annunciation by Giovanni de Gregorio, known as Pietrafesa.
The oil painting on the table of Christ with the Apostles is also noteworthy; the polychrome wooden crucifix that stands on the altar and an eighteenth century
wooden sculpture of St. Michael the Archangel.
Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir.
A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.
Culture is not what enters the eyes and ears,
but what modifies the way of looking and hearing.
--br via tradutor do google
Paróquia de San Michele Arcangelo - Potenza - Itália.
A Igreja de San Michele Arcangelo, que olha para a rua homônima, remonta ao século V, quando o Papa foi Gelasius I e o bispo em Potenza foi Erculenzio. É provável que a atual igreja, datável para o século XII e desenhada pelo maestro Sarolo di Muro Lucano, represente um remake do antigo. Em qualquer caso, apresenta as características das igrejas românicas.
A fachada, em alvenaria, com pedras expostas, é dividida em três zonas por quatro pilastras, que marcam a largura da nave central, esta é levantada acima do lado, que tem encostas inclinadas com encostas externas. A entrada mostra um belo portal de pedra, com duplo batente e dois arcos redondos.
No lado direito do edifício, há uma entrada lateral, superada por uma luneta com um bas-relief da Madonna e da Criança.
O interior é de tipo basilical, com três naves divididas por doze pilares encimados por capitais românicos com arcos redondos. No corredor esquerdo encontra-se a capela com a fonte batismal (1950), com duas pinturas de parede da Oração.
Perto é o altar de madeira de Sant'Antonio, uma obra de desconhecido. O altar principal, do tipo basílica, é composto por uma mesa de pedra monobloco, que é uma antiga mesa de altar, encontrada durante a restauração dos anos 70 nas paredes da igreja.
O retábulo é dividido em três áreas, com figuras de santos. No centro está uma escultura de madeira policromada de Santo Antônio, uma obra de um escultor desconhecido do século XVIII. A parte de madeira do altar é um documento importante da tradição artesanal de Lucan, caracterizada por um elegante aparelho decorativo.
A igreja contém muitas obras notáveis, incluindo: uma pintura encerrada em um elemento trilobado de três lóbulos, retratando um Cristo deposto pela Cruz, um anjo anunciador e a Anunciação; Parece que essas pinturas são partes do poliptico da Madonna del Carmine (1532), atribuídas a Simão de Florença, e da predela de Cristo e dos doze apóstolos, ambos preservados em San Michele; uma Madonna do Rosário do século XVI e quinze mistérios, óleo sobre tela pelo poderoso Antonio Stabile; Madonna com criança e santos Pedro e Paulo, de Dirk Hendricksz, conhecida como Teodoro d "Errico, e uma Anunciação de Giovanni de Gregorio, conhecida como Pietrafesa.
A pintura a óleo sobre a mesa de Cristo com os Apóstolos também é digna de nota; o crucifixo policromo de madeira que fica no altar e um século XVIII
Escultura em madeira de São Miguel Arcanjo.
https://www.facebook.com/sanmichelearcangelopz/photos/
Colaboração: Giorgia Ceccherelli
--it
Parrocchia di San Michele Arcangelo - Potenza - Italia.
La Chiesa di San Michele Arcangelo, che si affaccia sull'omonima via, risale al V secolo, quando papa Gelasius I e vescovo a Potenza furono Erculenzio. È probabile che l'attuale chiesa, databile al XII secolo e progettata dal Maestro Sarolo di Muro Lucano, rappresenti un rifacimento del vecchio. In ogni caso, presenta le caratteristiche delle chiese romaniche.
La facciata, in muratura, con pietre a vista, è divisa in tre zone da quattro pilastri, che segnano la larghezza della navata centrale, che si eleva sopra il lato, che hanno pendenze inclinate con pendenze verso l'esterno. L'ingresso mostra un bel portale in pietra, con doppio stipite e due archi a tutto sesto.
Sul lato destro del palazzo c'è un ingresso laterale, sormontato da una lunetta con un bassorilievo della Madonna col Bambino.
L'interno è di tipo basilicale, a tre navate divise da dodici pilastri sormontati da capitelli romanici con archi a tutto sesto. Nella navata sinistra si trova la cappella con il fonte battesimale (1950), con due pitture murali della Preghiera.
Vicino c'è l'altare ligneo di Sant'Antonio, un'opera sconosciuta. L'altare maggiore, di tipo basilicale, è costituito da un tavolo in pietra monoblocco, che è un antico tavolo d'altare, rinvenuto durante il restauro degli anni '70 nelle pareti della chiesa.
La pala d'altare è divisa in tre aree, con figure di santi. Al centro si trova una scultura in legno policromo di Sant'Antonio, opera di un intagliatore sconosciuto del XVIII secolo. La parte in legno dell'altare è un importante documento della tradizione artigianale lucana, caratterizzato da un elegante apparato decorativo.
La chiesa contiene molte opere notevoli, tra cui: un dipinto racchiuso in un elemento trilobato in legno trilobato, raffigurante un Cristo deposto dalla Croce, un angelo annunciante e l'Annunciazione; sembra che questi dipinti siano parti del polittico della Madonna del Carmine (1532), attribuito a Simone di Firenze, e della predella di Cristo e dei dodici apostoli, entrambi conservati a San Michele; una cinquecentesca Madonna del Rosario e quindici misteri, olio su tela del potente Antonio Stabile; una Madonna con Bambino e Santi Pietro e Paolo, di Dirk Hendricksz, detto Teodoro d'Errico, e un'Annunciazione di Giovanni de Gregorio, detta Pietrafesa.
Degno di nota è anche il dipinto ad olio sulla tavola di Cristo con gli apostoli; il crocifisso ligneo policromo che sorge sull'altare e un secolo XVIII
scultura in legno di San Michele Arcangelo.
https://www.facebook.com/sanmichelearcangelopz/photos/
colaboração: Giorgia Ceccherelli
--chines simplificado.
圣米歇尔教区Arcangelo - 波坦察 - 意大利。
圣米歇尔教堂的Arcangelo,看着同名街道,可以追溯到公元五世纪,当时教皇是Gelasius我和波坦察主教是Erculenzio。现在的教堂,可能到十二世纪,由大师Sarolo di Muro Lucano设计,代表了旧教堂的改造。无论如何,它都呈现出罗马式教堂的特征。
砖石砌成,外露石块的立面,由四个柱子分成三个区域,标出中央中殿的宽度,这个柱子高于一侧,有斜坡向外倾斜。入口处显示了一个美丽的石头门户,双门框和两个圆拱门。
在大楼的右侧有一个侧门,上面有一个带麦当娜和儿童浅浮雕的露珠。
内部是一个basilical类型,有三个由十二个支柱,由罗马式首都圆拱拱顶殿堂划分。在左边的走廊上,用洗礼字体(1950),用祷告的两幅壁画矗立着。
附近是Sant'Antonio的木制祭坛,一件不知名的作品。大教堂类型的主祭坛由一座整体式的石桌组成,这是一座古老的祭坛桌,在教堂墙壁恢复了70年代时发现。
祭坛分为三个区域,有圣人。在中心矗立着圣安东尼彩色木雕,十八世纪的一位不知名雕刻家的作品。祭坛的木制部分是鲁班工艺传统的重要文件,其特点是典雅的装饰装置。
教堂里有很多着名的作品,包括:一幅三瓣木制三叶草元素,描绘了一个被十字勋章废除的基督,宣布天使和报喜;似乎这些画是麦当娜胭脂红(Madonna del Carmine)(1532年)的多联画的一部分,归功于佛罗伦萨的西蒙,以及保存在圣米歇尔的基督和十二使徒的指甲花;十六世纪的玫瑰圣母玛瑙和十五个奥秘,由强大的安东尼奥·斯塔比勒布面油画;一个麦当娜与儿童和圣徒彼得和保罗,由德克亨德里克斯,被称为特奥多罗德Errico,和乔瓦尼·德格雷戈里奥被称为Pietrafesa的通告。
基督与使徒们的油画也是值得注意的;在法坛和十八世纪站立的彩色木耶稣受难像
圣迈克尔木雕塑天使。
https://www.facebook.com/sanmichelearcangelopz/photos/
--chines simplificado.
圣米歇尔教区Arcangelo - 波坦察 - 意大利。
圣米歇尔教堂的Arcangelo,看着同名街道,可以追溯到公元五世纪,当时教皇是Gelasius我和波坦察主教是Erculenzio。现在的教堂,可能到十二世纪,由大师Sarolo di Muro Lucano设计,代表了旧教堂的改造。无论如何,它都呈现出罗马式教堂的特征。
砖石砌成,外露石块的立面,由四个柱子分成三个区域,标出中央中殿的宽度,这个柱子高于一侧,有斜坡向外倾斜。入口处显示了一个美丽的石头门户,双门框和两个圆拱门。
在大楼的右侧有一个侧门,上面有一个带麦当娜和儿童浅浮雕的露珠。
内部是一个basilical类型,有三个由十二个支柱,由罗马式首都圆拱拱顶殿堂划分。在左边的走廊上,用洗礼字体(1950),用祷告的两幅壁画矗立着。
附近是Sant'Antonio的木制祭坛,一件不知名的作品。大教堂类型的主祭坛由一座整体式的石桌组成,这是一座古老的祭坛桌,在教堂墙壁恢复了70年代时发现。
祭坛分为三个区域,有圣人。在中心矗立着圣安东尼彩色木雕,十八世纪的一位不知名雕刻家的作品。祭坛的木制部分是鲁班工艺传统的重要文件,其特点是典雅的装饰装置。
教堂里有很多着名的作品,包括:一幅三瓣木制三叶草元素,描绘了一个被十字勋章废除的基督,宣布天使和报喜;似乎这些画是麦当娜胭脂红(Madonna del Carmine)(1532年)的多联画的一部分,归功于佛罗伦萨的西蒙,以及保存在圣米歇尔的基督和十二使徒的指甲花;十六世纪的玫瑰圣母玛瑙和十五个奥秘,由强大的安东尼奥·斯塔比勒布面油画;一个麦当娜与儿童和圣徒彼得和保罗,由德克亨德里克斯,被称为特奥多罗德Errico,和乔瓦尼·德格雷戈里奥被称为Pietrafesa的通告。
基督与使徒们的油画也是值得注意的;在法坛和十八世纪站立的彩色木耶稣受难像
圣迈克尔木雕塑天使。
https://www.facebook.com/sanmichelearcangelopz/photos/
Nenhum comentário:
Postar um comentário