.in
Alibaba invests in augmented reality with an eye on the Metaverse.
Alibaba will invest US$60 million (€54.05 million) in Nreal, a start-up specializing in augmented reality, an initiative that becomes a first step in the Metaverse for the Chinese e-commerce champion.
The Metaverse, regarded as the next big leap in the evolution of the Internet, is a virtual parallel world.
This concept, which is still in its infancy, should allow us to free ourselves from physical restrictions, multiplying human interactions via 3D, in a digital lining of the world around us. The opportunities offered by creating a "new virtual world" are whetting the appetites of digital giants.
Nreal, the Chinese maker of augmented reality (AR) glasses, announced on Wednesday (March 30) that Alibaba had invested 60 million dollars (53.8 million euros).
The funding will be used for research and development, said the Beijing-based start-up, which confirms it has received US$200 million (180.17 million euros) from other investors in recent months.
Seemingly modest, Alibaba's investment is widely regarded as a first step by the group founded by Jack Ma to the Metaverse. As proof of this enthusiasm, the company created a specific branch last year.
Virtual reality (VR) and augmented reality (overlaying reality with digital elements) are considered key techniques for building the Metaverse.
Like Alibaba, the Chinese digital giants do not intend to remain on the sidelines of this new technology. ByteDance (TikTok) has invested in several companies in the sector and last year bought virtual reality headset maker Pico.
The Internet's Tencent Behemoth is working on its metaphor platform, leveraging its expertise in video games, of which it is a major player. As for the search engine Baidu, in December it launched XiRang, presented as one of the first Metaverse applications in China.
Staggered by Beijing's takeover of the tech sector, Chinese digital nuggets are nevertheless groping through this niche. And the official press has warned several times in recent months against excessive investment.
Conversely, the Metaverse is making Silicon Valley in the United States salivate. Facebook, which makes it its new entrepreneurial project, has gone so far as to rename its parent company Meta.
.br
Alibaba investe em realidade aumentada de olho no Metaverso.
Alibaba vai investir US$ 60 milhões (€ 54,05 milhões) na Nreal, uma start-up especializada em realidade aumentada, uma iniciativa que se torna um primeiro passo no Metaverse para o campeão chinês de e-commerce.
O Metaverso, considerado o próximo grande salto na evolução da Internet, é um mundo virtual paralelo.
Este conceito, ainda incipiente, deve permitir-nos libertar-nos das restrições físicas, multiplicando as interações humanas via 3D, num forro digital do mundo que nos rodeia. As oportunidades oferecidas pela criação de um "novo mundo virtual" estão aguçando o apetite dos gigantes digitais.
A Nreal, fabricante chinesa de óculos de realidade aumentada (AR), anunciou na quarta-feira (30 de março) que o Alibaba havia investido 60 milhões de dólares (53,8 milhões de euros).
O financiamento será usado para pesquisa e desenvolvimento, disse a start-up com sede em Pequim, que confirma ter recebido US$ 200 milhões (180,17 milhões de euros) de outros investidores nos últimos meses.
Aparentemente modesto, o investimento do Alibaba é amplamente considerado como um primeiro passo do grupo fundado por Jack Ma para o Metaverse. Como prova desse entusiasmo, a empresa criou uma filial específica no ano passado.
A realidade virtual (RV) e a realidade aumentada (sobreposição de realidade com elementos digitais) são consideradas técnicas fundamentais para a construção do Metaverso.
Assim como o Alibaba, os gigantes digitais chineses não pretendem ficar à margem dessa nova tecnologia. A ByteDance (TikTok) investiu em várias empresas do setor e no ano passado comprou a fabricante de headsets de realidade virtual Pico.
O Tencent Behemoth da Internet está trabalhando em sua plataforma de metáforas, aproveitando sua experiência em videogames, dos quais é um dos principais participantes. Quanto ao buscador Baidu, em dezembro lançou o XiRang, apresentado como um dos primeiros aplicativos Metaverse na China.
Escalonadas pela aquisição do setor de tecnologia por Pequim, as pepitas digitais chinesas estão, no entanto, tateando nesse nicho. E a imprensa oficial alertou várias vezes nos últimos meses contra o investimento excessivo.
Por outro lado, o Metaverse está fazendo salivar o Vale do Silício nos Estados Unidos. O Facebook, que o torna seu novo projeto empresarial, chegou ao ponto de renomear sua empresa-mãe Meta.
image/foto:
Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir.
A cultura e o amor devem estar juntos.
Vamos compartilhar.
--//--
Culture and knowledge are essential ingredients for society.
Culture is not what enters through the eyes and ears,
but what changes the way of looking and listening.
Culture and love must go together.
Let's share.
#edisonmariotti
source:
https://bit.ly/3LCzfNp
https://cnb.cx/37eiysw
este blog: https://bit.ly/3J7qMQF
blog do museu2009:
museu2009.blogspot.com
https://bit.ly/3Jz7R1C
edison.mariotti: https://bit.ly/3Bs3geX
ecomuseu.santana: https://bit.ly/3J156W4
edison.mariotti.1: https://bit.ly/3NBSIjb
https://twitter.com/museu2009_
edisonblog
Nenhum comentário:
Postar um comentário