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terça-feira, 12 de janeiro de 2016

San Jose Museum of Quilts & Textiles -- Museu de San Jose de Quilts & Textiles

The permanent collection of the San Jose Museum of Quilts & Textiles is comprised of 850 textiles, including historic quilts, contemporary art quilts, and textile-based art forms, as well as costumes and garments from world cultures. Formed in 1977, the Museum’s collection has gained distinction for its’ unique art and material culture collection both locally and nationally. An indexed library of reference books and related periodicals, available to researchers by appointment, also supports the permanent collection.




Recent additions to the collection include two mid-twentieth century tapestry works designed by Mark Adams, donated by Henry and Judy Wagner of Novato, CA., and an important group of woven tapestries from Ruth Dundas. The Dundas Collection features twelve tapestries, with works from the San Francisco Tapestry Workshop (1977-1981), The Scheuer Tapestry Studio (1982-91), and original works by Dundas. The P&B Textiles’ Collection, comprised of twenty-four contemporary and two historical quilts have also been accepted into the permanent collection. These were donated to the museum in honor of P&B’s founder, and former Museum Board member, the late Irwin Bear.

A key objective of the collection is to recognize and promote an understanding of the central role played by Bay Area artists in the quilting and textile arts revival during the second half of the twentieth century—a movement that continues today. The collection currently holds signature pieces by nationally recognized artists local to the area – Katherine Westphal, Lillian Elliot, Terese May, Marian Clayden, Ed Rossbach, Charlotte Patera, Linda Gass, Joan Schulze, Yvonne Porcella, to name a few – and we anticipate strengthening this important aspect of the collection.

Central to its mission to promote the art, craft, and history of quilts and textiles, the Museum continues to grow its holdings of historical quilts and textiles from world cultures. San Jose and the greater Bay Area include people from the Hispanic, Latino, Vietnamese and Chinese cultures, and each of these cultures has a rich history based in textile traditions. The Museum is committed to preserving world textile traditions as well as contemporary trends in textile arts.

Collections work has been generously supported by an American Association of Museum’s MAP Assessment, which laid the groundwork for the development of the current Collection Management Policy. A National Endowment for the Humanities Collections Preservation Assessment was completed in 2012, with additional funds provided by the J.W. & H.M. Goodman Family Charitable Foundation.

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The mission of the San Jose Museum of Quilts & Textiles is to promote and celebrate the art, creators, craft, and history of quilts and textiles.

The Museum is the nexus for fiber artists, art lovers, collectors, quilters, and crafters who share a passion for fiber art and a deep commitment to its preservation and evolution.









Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

A cultura é o único antídoto que existe contra a ausência de amor.

Vamos compartilhar.




--br via tradutor do google
A coleção permanente do Museu de San Jose de Quilts & Textiles é composta de 850 produtos têxteis, incluindo colchas, mantas históricas de arte contemporânea, e formas de arte baseados em têxteis, bem como trajes e vestidos de culturas do mundo. Formada em 1977, a coleção do Museu ganhou distinção por sua "colecção única de cultura de arte e material de nível local e nacional. Uma biblioteca indexada de livros de referência e periódicos relacionados à disposição dos pesquisadores por nomeação, também suporta a coleção permanente.

As recentes adições à coleção incluem duas obras de tapeçaria meados do século XX projetados por Mark Adams, doada por Henry e Judy Wagner de Novato, CA., e um importante grupo de tapeçarias tecidas de Ruth Dundas. A coleção de Dundas oferece doze tapeçarias, com obras do San Francisco Tapestry Oficina (1977-1981), o Scheuer Tapestry Studio (1982-1991), e obras originais de Dundas. Coleção Os P & B "Têxteis, composta de vinte e quatro contemporâneos e duas colchas históricos também foram aceites para a coleção permanente. Estes foram doados ao museu em honra do P & B fundador, e ex-membro do Conselho Museum, o Urso Irwin tarde.

Um objectivo essencial da coleção é reconhecer e promover uma compreensão do papel central desempenhado por artistas da área da baía no renascimento quilting e têxteis artes durante a segunda metade do XX século movimento que continua hoje. A coleção possui atualmente partes da assinatura de artistas reconhecidos nacionalmente locais para a área - Katherine Westphal, Lillian Elliot, Terese Maio, Marian Clayden, Ed Rossbach, Charlotte Patera, Linda Gass, Joan Schulze, Yvonne Porcella, para citar alguns - e prevemos reforçar este aspecto importante da coleção.

Central de sua missão de promover a arte, artesanato e história de quilts e têxteis, o Museu continua a crescer as suas participações de quilts históricos e têxteis de culturas do mundo. San Jose e maior Bay Area incluem pessoas do latino-americano, Latino, vietnamita e culturas chinesa, e cada uma dessas culturas tem uma história rica com base em tradições têxteis. O Museu está empenhada em preservar tradições têxteis mundiais, bem como as tendências contemporâneas nas artes têxteis.

Colecções trabalho foi generosamente apoiado por uma Associação Americana de Avaliação MAP do Museu, que lançou as bases para o desenvolvimento da atual Política de Gestão de Coleção. A Fundação Nacional para a Avaliação de Conservação Humanas Colecções foi concluída em 2012, com recursos adicionais fornecidos pelo JW & H.M. Família Goodman Charitable Foundation.
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A missão do Museu de San Jose de Quilts & Textiles é promover e celebrar a arte, criadores, artesanato e história de quilts e têxteis.

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