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quinta-feira, 30 de março de 2017

Medieval Art Exhibit at the Ringling Museum. --- Exposição de Arte Medieval no Museu Ringling.

The collection of 80+ pieces created between the years 1100 and 1500 is intended to be seen, heard, smelled, touched, and tasted.


The Middle Ages tends to get a bad rap, considered among the darkest eras in history, depicted more often than not as humorless and bleak. The new medieval art exhibit at the Ringling Museum of Art hopes to buck this notion, and show that the people who lived in medieval Europe enjoyed and celebrated life and its pleasures. Nothing in the exhibit should give you the impression of dark times.



In fact, the art and objects in the exhibit are more than on display. The pieces, all created between the years 1100 and 1500, are meant to be experienced the way they were experienced when they were first created in the decades leading up to the Renaissance—which is to say, not only seen, but smelled, heard, touched, tasted, and felt.



The 80-plus pieces exhibited come from around the world, borrowed from notable museums like the Metropolitan Museum of Art and the Louvre. They include paintings, sculptures, jewelry, chalices, tapestries, and stained glass. Some of the exhibits go beyond simple sight in an atmospheric way, as with the sounds of church bells and birds chirping. Others are more specific.



In the painting “Mary Queen of Heaven,” angels play instruments and sing as Mary is lifted to up to Heaven. Since the singing angels are holding sheet music, scholars figured out what music is being depicted in the painting, and viewers of the painting at this exhibit will also hear that music in the background. Visitors can touch a reproduction of a 16th century gold and enamel rosary and smell ecclesiastical incense in a church-themed gallery while looking at a 15th century silver censer. Labels describing festivals and the Eucharist give visitors an idea of the tastes of the time.



The sensations intended to be brought forth by the exhibit include emotional ones. Viewers may feel a little embarrassed looking at bawdy pieces like a statue featuring a “seductress” riding on Aristotle’s back or an ivory chip explaining the rules of a dirty version of Blind Man’s Bluff.










Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir. 

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.

Culture is not what enters the eyes and ears, 

but what modifies the way of looking and hearing.




--br via tradutor do google
Exposição de Arte Medieval no Museu Ringling.

A coleção de 80+ peças criadas entre os anos 1100 e 1500 destina-se a ser visto, ouvido, cheirado, tocado e provado.

A Idade Média tende a ter um rap ruim, considerado entre as eras mais obscuras da história, retratado mais frequentemente do que não como sem humor e sombrio. A nova exposição de arte medieval no Museu Ringling de Arte espera buck essa noção, e mostrar que as pessoas que viveram na Europa medieval desfrutou e celebrou a vida e seus prazeres. Nada na exposição deve dar-lhe a impressão de tempos sombrios.

Na verdade, a arte e objetos na exposição são mais do que em exposição. As peças, todas criadas entre os anos de 1100 e 1500, devem ser experimentadas da maneira como foram experimentadas quando foram criadas nas décadas que antecederam a Renascença - ou seja, não apenas visto, mas cheirado, ouvido, Tocado, provado e sentido.

As 80 peças exibidas vêm de todo o mundo, emprestado de museus notáveis ​​como o Museu Metropolitano de Arte e do Louvre. Eles incluem pinturas, esculturas, jóias, cálices, tapeçarias e vitrais. Algumas das exposições vão além da simples vista de uma forma atmosférica, como com os sons de sinos da igreja e pássaros chilrear. Outros são mais específicos.

Na pintura "Maria Rainha do Céu", anjos tocam instrumentos e cantam como Maria é levantada para o céu. Desde que os anjos do canto estão prendendo a música de folha, os scholars figuraram para fora que música está sendo descrita na pintura, e os visores da pintura nesta exposição igualmente ouvirão essa música no fundo. Os visitantes podem tocar uma reprodução de um ouro do século 16 e rosário de esmalte e cheiro de incenso eclesiástico em uma galeria temática da igreja enquanto olha para um incensário de prata do século 15. As etiquetas que descrevem festivais ea Eucaristia dão aos visitantes uma idéia dos gostos da época.

As sensações destinadas a ser apresentado pela exposição incluem emocional. Os espectadores podem sentir-se um pouco envergonhados olhando peças desprezíveis como uma estátua com uma "sedutora" equitação em volta de Aristóteles ou um chip de marfim explicando as regras de uma versão suja de Blind Man's Bluff.


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