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terça-feira, 22 de março de 2022

Peter Brueghel . Art of the Netherlands 16th century #edisonmariotti Pedro Brueghel Arte da Holanda do séc XVI

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Peter Brueghel . Art of the Netherlands 16th century. #edisonmariotti 

Peter Brueghel embodies his idea of ​​humanity as a majestic multitude of negligibly small quantities on the example of the elements of urban, folk life. 

Brueghel develops these ideas in the paintings “Flemish Proverbs” (1559; Berlin) and “The Battle of Shrovetide and Lent” (1559; Vienna, Kunsthistorisches Museum) and in a special way in the painting “Children's Games” (1559; Vienna, Museum).

In this painting (from the unfinished Four Ages of Man series), Brueghel depicts a street strewn with playing children, but its perspective has no limit, which, as it were, asserts that cheerful and meaningless children's fun is a kind of symbol of the equally absurd activity of all mankind. 

Depicting in his paintings on the themes of Flemish folklore, an idle crowd on a city or village square, Brueghel is accurate in his descriptiveness. 

Each of these paintings, and especially Children's Games, is an ironic commentary on the aimlessness of human activity. In the works of the late 1550s, Brueghel, with a sequence unknown to the former art, addresses the problem of man's place in the world.





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Pedro Brueghel Arte da Holanda do século XVI. 

Peter Brueghel incorpora sua ideia de humanidade como uma multidão majestosa de quantidades insignificantes e pequenas no exemplo dos elementos da vida urbana e folclórica.

Brueghel desenvolve essas ideias nas pinturas “Provérbios Flamengos” (1559; Berlim) e “A Batalha do Entrudo e da Quaresma” (1559; Viena, Museu Kunsthistorisches) e de forma especial na pintura “Jogos das Crianças” (1559; Viena, Museu).

Nesta pintura (da série inacabada Four Ages of Man), Brueghel retrata uma rua repleta de crianças brincando, mas sua perspectiva não tem limite, o que, por assim dizer, afirma que a diversão infantil alegre e sem sentido é uma espécie de símbolo do atividade igualmente absurda de toda a humanidade.

Descrevendo em suas pinturas sobre temas do folclore flamengo, uma multidão ociosa em uma cidade ou praça de aldeia, Brueghel é preciso em sua descrição.

Cada uma dessas pinturas, e especialmente Jogos de Crianças, é um comentário irônico sobre a falta de objetivo da atividade humana. Nas obras do final da década de 1550, Brueghel, com uma sequência desconhecida da arte anterior, aborda o problema do lugar do homem no mundo.










Cultura e conhecimento são ingredientes essenciais para a sociedade.

Cultura não é o que entra pelos olhos e ouvidos,    
mas o que modifica o jeito de olhar e ouvir.

A cultura e o amor devem estar juntos.

Vamos compartilhar.


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Culture and knowledge are essential ingredients for society.

Culture is not what enters through the eyes and ears,
but what changes the way of looking and listening.

Culture and love must go together.

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